مشکلات زیرساختی روستای گل‌آخور مانعی جدی برای توسعه گردشگری ورزقان/ طرح‌های مصوب سال‌جاری کلید نجات صنعت گردشگری ورزقان خواهد بود

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ورزقان با اشاره به مشکلات زیرساختی روستای گل‌آخور به‌عنوان مانعی جدی برای توسعه گردشگری این منطقه، آغاز سال ۱۴۰۳ را سالی کم‌نظیر با مصوبات ایجاد مجتمع‌های رفاهی، صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری اقامتگاه‌های گردشگری عنوان کرد.

به گزارش میراث آریا، مصیب نریمانی با اشاره به ظرفیت‌های کم‌نظیر روستای گل‌آخور در حوزه گردشگری گفت: روستای گل‌آخور با چهار اثر ملی ملموس و ناملموس ثبت‌شده، یکی از مناطق بکر و جذاب گردشگری استان آذربایجان‌شرقی‌ست که توسعه مناسب و بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود در این منطقه به رونق گردشگری بالاخص گردشگری طبیعی استان کمک شایانی خواهد کرد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ورزقان ادامه داد: آبشار گل‌آخور، غار دیبی یوخ، آسیاب آبی و چشمه‌های متعدد درمانی از جمله جاذبه‌های گردشگری این منطقه هستند. همچنین، آبشارها و طبیعت سرسبز ییلاقات آن، گل‌آخور را به سرزمین آبشارها تبدیل کرده است. اما مشکلاتی مانند نبود جاده‌های مناسب، استهلاک راه‌های ارتباطی و عدم وجود امکانات مخابراتی و اینترنتی، تجربه گردشگری را برای بازدیدکنندگان سخت کرده است.

او با تأکید بر این که زیرساخت‌های موجود پاسخگوی حجم بالای گردشگران نیست، افزود: راه‌های دسترسی به آبشار و آلاچیق‌ها که بیش از سی سال از احداث آن‌ها می‌گذرد، به دلیل فرسایش و کم‌عرض بودن، دیگر مناسب استفاده نبوده و نیاز به بازسازی و توسعه دارند.

نریمانی با اشاره به اقدامات در دست اجرای برنامه توسعه گردشگری استان در سال‌جاری گفت: خوشبختانه آغاز سال ۱۴۰۳ مصوبات کم‌نظیری برای ورزقان به ارمغان داشت که ایجاد مجتمع‌های رفاهی، صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری اقامتگاه‌های گردشگری از جمله این مصوبات هستند که تکمیل و بهره‌برداری این پروژه‌ها باعث افزایش میزان رضایت گردشگران ورودی به این منطقه خواهد شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ورزقان همچنین خواستار توجه ویژه مسئولان استانی شد و گفت: برای رفع مشکلات زیرساختی و تبدیل این روستا به قطب گردشگری استان، نیاز به برنامه‌ریزی و تخصیص اعتبارات ویژه است. که امید است با همکاری مسئولین، شرایط مناسبی برای گردشگران و اهالی فراهم شود تا صنعت گردشگری استان با رشد و شکوفایی همراه باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403062101326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha