ورود تورهای گردشگری خارجی حرکتی موثر در توسعه ایلام است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: ورود تورهای گردشگری خارجی حرکتی موثر برای توسعه استان ایلام است.

به‌گزارش میراث‌آریا، فرزاد شریفی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با یک لیدرتور اروپایی از کشور اسلوونی در راستای برگزاری تورهای گردشگری خارجی دیدار و گفتگو کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام در ابتدای این دیدار گفت: ایلام یکی از مناطق بکر و غنی از جاذبه‌های گردشگری، تاریخی و صنایع‌دستی است که ورود تورهای گردشگری خارجی به استان نوید دهنده توسعه این استان است.

شریفی افزود: صنعت گردشگری بزرگترین صنعت خدماتی جهان از نظر درآمدزایی شناخته شده است، رشد این صنعت، همواره آثار زیست‌محیطی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی زیادی را به‌دنبال داشته است و می‌تواند تاثیر مثبتی بر ایجاد شغل برای مردم، ترویج آگاهی فرهنگی و همین طور کمک به حفظ سنت‌ها و فرهنگ‌های محلی، توسعه زیرساخت‌ها با استفاده از درآمد حاصل از گردشگری، کمک به جامعه محلی وحمایت از جاذبه‌های طبیعی با استفاده از درآمد گردشگری را با خود  برای مناطق مستعد گردشگردی به همراه داشته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام در دیدار با لیدرتور اروپایی به نام نادا از کشوراسلوونی برای ورود تورهای گردشگری خارجی به استان به توافق رسید که در صورت ورود این تورها و بازدید از مناطق طبیعی، گردشگری، تاریخی و اقامتگاه‌های بوم‌گردی به نحو مطلوب خدمات‌دهی مناسب انجام شود.

شریفی بیان کرد: با توجه به اینکه این لیدر تور اسلوونی مدتی است که در کشور اقامت دارند فرصت مناسبی است که بتوان با همکاری های ویژه در راستای برگزاری تورهای گردشگری خارجی، ظرفیت های گردشگری، تاریخی، طبیعی و صنایع دستی استان ایلام را معرفی کرد.

او ورود تورهای گردشگری خارجی را یک حرکت بسیار خوب در توسعه صنعت گردشگری در استان ایلام عنوان کرد و گفت: بایست با آماده کردن زیرساخت‌ها و مدیریت خوب تورها زمینه ساز رشد و توسعه استان ایلام در حوزه گردشگری را فراهم آوریم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در پایان این دیدار با لیدرتور اسلوونی برای انعقاد تفاهم‌نامه در راستای برگزاری تورهای گردشگری خارجی بحث و گفتگو کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403062101353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha