برگزاری جشنواره‌ها منجر به تقویت اقتصادی استان چهارمحال و بختیاری می‌شود

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: برگزاری جشنواره‌های مختلف در تقویت اقتصاد عشایر و روستاییان و رشد تولید استان تأثیر مستقیم دارد.

به‌گزارش میراث‌آریا، شهرام زارع فارسانی شامگاه جمعه ۲۳ شهریورماه ۱۴۰۳ در آیین افتتاحیه دومین جشنواره اقوام و عشایر ایران‌‍زمین در فارسان تأکید کرد: برگزاری رویدادها و جشنواره‌های مختلف در چهارمحال و بختیاری به بهبود فضای کسب‌وکار استان کمک بزرگی می‌کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: برپایی نمایشگاه عرضه صنایع‌دستی و دست‌ ساخت‌های عشایر در حاشیه برگزاری جشنواره اقوام و عشایر ایران‌ زمین باعث ورود تولیدکنندگان کوچک به فضای بازرگانی، فروش و تجارت می‌شود.

زارع به برگزاری همایش اقتصادی در مدت زمان برگزاری جشنواره اقوام و عشایر ایران‌زمین در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: فعالان اقتصادی از استان‌های مختلف کشور در این همایش حضور پیدا می‌کنند و با ظرفیت‌های استان در حوزه‌های مختلف صنعت، کشاورزی و گردشگری آشنا می‌شوند.

دبیر جشنواره اقوام و عشایر ایران‌زمین در فارسان نیز گفت: در این جشنواره هشت استان عشایری کشور حضور پیدا کرده‌اند.

مسعود آگشته تأکید کرد: همزمان با برگزاری جشنواره اقوام ایران‌زمین در فارسان یک نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات نیز برپا شده است.

او یادآور شد: سال گذشته برای نخستین جشنواره اقوام ایران‌زمین در فارسان به‌طور میانگین هر شب ۱۵ هزار نفر در این جشنواره حضور می‌یافتند که این تعداد امسال افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403062401419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha