حفاری غیرمجاز به عمق ۲۰متر برای یافتن آثار تاریخی در گالیکش/ دستگیری ۲ حفار غیرمجاز حین ارتکاب جرم در این شهرستان

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از حفاری غیرمجاز به عمق ۲۰متر برای یافتن آثار تاریخی در شهرستان گالیکش و دستگیری ۲ حفار غیرمجاز حین ارتکاب جرم با همکاری یگان حفاظت میراث‌فرهنگی شرق استان و نیروی انتظامی این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، سرهنگ سید فرامرز میر در خصوص دستگیری حفاران غیرمجاز در استان، گفت: بر اساس گزارش‌هایی از دوستداران میراث‌فرهنگی مبنی بر انجام حفاری غیرمجاز و حفر گودالی به عمق ۲۰ متر در عرصه تپه‌ای در شهرستان گالیکش، موضوع در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان افزود: پس از بررسی‌های میدانی و پایش منطقه، تیمی کارآزموده از پایگاه عملیاتی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی شرق استان با همکاری نیروی انتظامی شهرستان گالیکش و پس از کسب نیابت قضایی به محل اعزام و پس از انجام عملیاتی غافلگیرانه، ۲ نفر از حفاران غیرمجاز را در حین ارتکاب جرم دستگیر کردند.

او خاطرنشان کرد: متهمان با تنظیم صورت‌جلسه به‌منظور سیر مراحل قانونی و قضایی به همراه ادوات حفاری غیرمجاز به نیروی انتظامی شهرستان گالیکش تحویل شدند.

سرهنگ میر در پایان بیان کرد: مردم استان در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوکی در خصوص جرائم مرتبط به میراث‌فرهنگی و تجاوز و تخریب آثار فرهنگی‌تاریخی را با سامانه ارتباط تلفنی ۰۹۶۶۲ (دریافت اطلاعات مردمی در ارتباط با تخلفات حوزه میراث‌فرهنگی) در میان بگذارند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403062501520
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha