ضرورت استعلام از میراث‌فرهنگی برای جداره‌سازی در محدوده تاریخی منطقه ۱۲ تهران

معاون میراث‌فرهنگی استان تهران اعلام کرد: هرگونه جداره‌سازی و اجرای طرح‌های عمرانی در محلات تاریخی منطقه ۱۲ شهرداری تهران نیازمند استعلام و تأییدیه از اداره کل میراث‌فرهنگی استان است.

به گزارش میراث آریا، محسن سعادتی، با بیان اینکه هرگونه جداره‌سازی و اجرای طرح‌های عمرانی در محلات تاریخی منطقه ۱۲ شهرداری تهران نیازمند استعلام و تأییدیه اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان است، تاکید کرد: این اطلاعیه در پی انتشار اخباری پیرامون جداره‌سازی در محدوده بافت تاریخی عودلاجان صادر شده است.

معاون میراث‌فرهنگی استان تهران، پس از بازدید از این محدوده، گفت: بافت تاریخی عودلاجان به شماره ۱۵۳۸۱ در فهرست آثار ملی ثبت شده و شهرداری موظف است قبل از اجرای هرگونه عملیات عمرانی در این منطقه، مجوزهای لازم را از میراث‌فرهنگی دریافت کند.

او افزود: اداره کل میراث‌فرهنگی استان تهران طی مکاتبه‌ای با شهرداری منطقه ۱۲ خواستار توقف عملیات و ارائه طرح‌های پیشنهادی برای بررسی و تأیید از سوی میراث‌فرهنگی شده است.

سعادتی، بر لزوم رعایت قوانین مربوط به حفاظت از آثار تاریخی و فرهنگی در اجرای هر پروژه شهری تأکید و عنوان کرد: بافت تاریخی عودلاجان به دلیل ارزش فرهنگی و تاریخی خود، تحت حفاظت میراث‌فرهنگی قرار دارد و هرگونه تغییر یا بازسازی باید با رعایت قوانین حفاظتی و با نظارت دقیق انجام شود تا به اصالت و هویت تاریخی این منطقه آسیب وارد نشود.

ضرورت استعلام از میراث‌فرهنگی برای جداره‌سازی در محدوده تاریخی منطقه ۱۲ تهران

انتهای پیام/

کد خبر 1403062501548
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha