تاثیر برگزاری رویدادهای گردشگری در رونق اقتصادی کردستان

گردشگری رویداد یکی از عوامل انگیزشی مهم در گردشگری است که در برنامه های توسعه و بازاریابی اکثر مناطق، عاملی مهم به شمار می رود. مقصدها و مسیرهای گردشگری به عنوان کانون اصلی جذب گردشگران داخلی و خارجی، نقش اصلی در توسعه صنعت گردشگری دارند، زمانی می‌توان یک مقصد را متمایز و موفق جلوه داد که بتوان تجربه‌های منحصر به‌فرد و جدید را ارائه کرد که این نقش برعهده رویدادهای گردشگری نهاده شده است.

جاذبه‌های گردشگری یک مقصد، تنها به ویژگی‌های محیط طبیعی یا ابنیه، صنایع دستی و نظایر آن خلاصه نمی‌شود. در واقع رویدادهایی که در یک مقصد گردشگری رخ می‌دهند خود می‌توانند به عنوان منبع مهمی برای جذب گردشگران تلقی شوند. امروزه اهمیت برپایی نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها در توسعه اقتصاد جهانی روز به روز در حال افزایش است.

رویدادهای فرهنگی و هنری هم که قسمت عمده‌ای از مراسم و رویدادها را در ایران شامل می‌شود، جزئی از این نوع گردشگری هستند. فعالیت‌ها و رویدادهای هنری همچون نمایشگاه‌های عکس، کنسرت‌ها و جشنواره‌های موسیقی، جشنواره‌های آیین سنتی و محلی و جشنواره فیلم و… از این دسته اند.  
گردشگری رویداد یکی از عوامل انگیزشی مهم در گردشگری است که در برنامه های توسعه و بازاریابی اکثر مناطق، عاملی مهم به شمار می رود. درصورتی که مدیران و برنامه ریزان در تمامی سطوح و تمامی اشکال گردشگری، توسعه‌ای تک بعدی را مدنظر قرار دهند و بدون توجه به ذی نفعان اقدام به توسعه کنند، قادر نخواهند بود جاذبه‌ای پایدار ایجاد کنند و دستیابی به اهداف متنوع توسعه رویداد امکانپذیر نخواهد شد.
 مقصدها و مسیرهای گردشگری به عنوان کانون اصلی جذب گردشگران داخلی و خارجی، نقش اصلی در توسعه صنعت گردشگری دارند، زمانی می‌توان یک مقصد را متمایز و موفق جلوه داد که بتوان تجربه‌های منحصر به‌فرد و جدید را ارائه کرد که این نقش برعهده رویدادهای گردشگری نهاده شده است.
رویداد در ترکیب با توسعه گردشگری باعث شکل‌گیری جاذبه می‌شود و از طریق برنامه‌ ریزی، بازاریابی و اجرای اصولی، به عنوان یکی از راهبردهای مهم برای توزیع گردشگری به صورت عادلانه و منظم در مناطق و زمان‌های مختلف در کشور محسوب می‌شود.
برگزاری رویدادهای گردشگری با همکاری جوامع محلی علاوه بر ایجاد نشاط اجتماعی باعث افزایش مشارکت‌ اجتماعی در برنامه‌های مختلف می‌شود و زمینه‌ای برای احیای هنرها و آداب و رسوم و معرفی آنها به نسل‌های جدید و البته زمینه موثری برای جذب گردشگر، معرفی هدفمند مناطق به ویژه روستاها و مناطق بکر است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403062501549
دبیر مدیر سیستم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha