راهکارهای رفع مشکلات بافت تاریخی شهر آشتیان احصا شد

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: کلیات طرح ساماندهی و احیای بافت تاریخی و ارزشمند شهرآشتیان بررسی و تصویب شد تا بسیاری از مشکلات این عرصه رفع شود.

به‌گزارش میراث آریا، محمود مرادی نراقی گفت: در نخستین جلسه شورای فنی طرح ساماندهی بافت تاریخی آشتیان، با کلیات طرح ارائه شده توسط مشاور موافقت و مقرر شد ضوابط نهایی طرح مذکور توسط مشاور به اداره کل میراث‌فرهنگی استان مرکزی ارائه شود. 

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با اشاره به اینکه در این جلسه توضیحات تکمیلی فصل دوم مطالعات توسط مشاور ارائه و مورد تایید اعضا قرار گرفت، تصریح کرد: هدف از تشکیل این جلسه احصای راهکارهای رفع مشکلاتی است که احیاگران بافت تاریخی با آن روبه‌رو هستند. 

او با تاکید بر اینکه این طرح شامل مطالعه عناصر تشکیل‌دهنده بافت، مطالعات اقلیمی، طبیعی، تاریخی و اجتماعی بافت و ویژگی‌های معماری و شهرسازی بافت تاریخی آشتیان است، افزود: در این طرح تمامی عناصر معماری بافت شناسایی و مستندسازی شده است و با توجه به ویژگی آثار تاریخی تفرش و معابر موجود برای بهسازی و بازسازی ضابطه خاص تدوین شده است.  

مرادی نراقی ابراز امیدواری کرد که، با این تغییر رویکرد شاهد فصل جدیدی از اقدامات مرمتی و  احیا در بافت این شهر خواهیم بود.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی در ادامه گفت: ﺑﺮ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺎﺱ این طرح ضوابط  احداث بنا و  مرمت، احیا، بهسازی، نوسازی و بازسازی در تمامی عناصر بافت تاریخی شهر آشتیان تابع ضوابط و مقررات مصوب خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403062601563
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha