آغاز عملیات سامان‌دهی مسجد تاریخی روستای قلعه‌جوق سراب/ سامان‌دهی مساجد تاریخی کلید ماندگاری هویت دینی روستاها است

معاون میراث‌فرهنگی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت سامان‌دهی مساجد تاریخی به‌عنوان کلید ماندگاری هویت و فرهنگ دینی روستاها، از آغاز عملیات تعمیر و سامان‌دهی مسجد تاریخی قلعه‌جوق سراب خبر داد.

به‌گزارش میراث آریا، وحید نواداد امروز دوشنبه ۲۶ شهریورماه ۱۴۰۳ با اشاره به اهمیت سامان‌دهی مساجد تاریخی به‌عنوان کلید ماندگاری هویت و فرهنگ دینی روستاها گفت: در راستای حفاظت و پاسداری از هویت و فرهنگ دینی در روستاها، عملیات سامان‌دهی و تعمیر مسجد تاریخی روستای قلعه‌جوق شهرستان سراب آغاز شد.

معاون میراث‌فرهنگی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: قرارداد ساماندهی و تعمیر این مسجد تاریخی با برآورد اولیه بالغ بر یک میلیارد و ۳۰ میلیون تومان منعقد شده و مرمت و استحکام‌بخشی دیوارها، نماچینی و نماسازی دیوارهای بیرونی مسجد، نصب درب و پنجره‌های چوبی از سرخط‌های مهم عملیاتی این پروژه است.

او افزود: همچنین دوخت و دوز ترک‌ها، برچیدن الحاقات و تراشیدن اندودهای سیمانی، اجرای اندودکاری مجدد فضای داخلی و اجرای رنگ جوتن بر روی بخش‌های چوبی مسجد از سایر سرخط‌های پروژه ساماندهی و تعمیر مسجد تاریخی روستای قلعه‌جوق سراب خواهند بود.

نواداد با تأکید بر اهمیت ساماندهی مساجد تاریخی روستاها گفت: حفاظت از مساجد تاریخی روستاها، ضمن حفظ معماری و ارزش‌های دینی، به تقویت هویت فرهنگی و اجتماعی کمک کرده و به عنوان نمادهای معنوی، در پیوندهای اجتماعی و انتقال میراث فرهنگی به نسل‌های آینده از اهمیت بسزایی برخوردار است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403062601581
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha