رویداد «هفت گام صلح» در مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران برگزار شد

در آستانه روز جهانی صلح، مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران روز دوشنبه ۲۶ شهریورماه میزبان رویداد فرهنگی «هفت گام با صلح» بود.

به‌گزارش میراث‌آریا، «هفت گام با صلح» نام برنامه‌ای است که به همت شورای کتاب کودک از  ۲۴ تا ۳۰ شهریورماه توسط گروه ترویج خواندن و کمیته خدمات کتابداری برای کودکان با با نیازهای ویژه با همکاری نهادهای دولتی و خصوصی کشور برگزار می‌شود.

بنا بر این گزارش مجموعه فرهنگی‌تاریخی نیاوران روز دوشنبه ۲۶ شهریورماه در محل کاخ موزه اختصاصی،   میزبان کودکان در این رویداد بود تا آن‌ها در قالب کتاب خوانی، قصه‌گویی و بازی با مفهوم صلح آشنا شوند.  

همچنین همزمان با این رویداد فرهنگی، اثر نقاشی غلامحسین نامی با تصویر پرنده‌ای با مفهوم صلح محفوظ در گنجینه کاخ موزه صاحبقرانیه در محل اجرای رویداد به نمایش عموم گذاشته شده است.   پرنده‌ای که در تصویر خود، پیام‌های واضح و روشنی از برابری، تعامل، صلح و دوستی را به تصویر کشیده است.

تابلوی با رنگ و روغن روی بوم و مفهوم «صلح» اثر غلامحسین نامی۱۳۴۷ ه. ش در ابعاد: ۱۵۰*۱۵۰سانتی‌متر محفوظ در گنجینه کاخ موزه صاحبقرانیه به‌مناسبت روز جهانی صلح در کاخ اختصاصی نیاوران به نمایش عموم گذاشته شد.

پرنده‌ای که می‌توان گفت در تصویر خود، پیام‌های واضح و روشنی از برابری و تعامل و صلح و دوستی را به تصویر کشیده است.

ضمناً شرکت در این رویدادها برای کودکان و خانواده‌ها آزاد و رایگان است و علاقه‌مندان به کتاب، قصه و هنر با محوریت صلح می‌توانند در تاریخ و مکان‌های اعلام شده از سوی شورای کتاب کودک در این رویدادها حضور یابند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403062701657
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha