وحدت دستگاه‌ها عامل رضایت‌مندی مسافران در استان سمنان

استاندار سمنان گفت: وحدت، انسجام و صمیمت در خدمت‌رسانی عامل رضایت‌مندی مسافران از ستاد خدمات سفر استان است.

به گزارش میراث آریا، سید محمدرضا هاشمی روز سه‌شنبه ۲۷ شهریورماه ۱۴۰۳ در بیستمین جلسه ستاد خدمات سفر به مسافران و زائران با عرض خدا قوت به اعضای ستاد خدمات سفر استان سمنان گفت: با عنایت به حجم بالای سفر در محور مواصلاتی استان در فصل تابستان، در حوزه‌های مختلف خدمات سفر از جمله اسکان، امنیت زائران و مسافران، خدمات به زائران، جایگاه‌های سوخت و بهداشت و درمان در سطح استان با تلاش و مدیریت به بهترین نحو به زائران و مسافران خدمت‌رسانی شده است.

استاندار سمنان افزود: سمنان، استانی در مسیر حرم امام رضا (ع) است که در ایام سال به مناسبت‌های مختلف شاهد حضور مسافران است و باید در طول سال آماده خدمت‌رسانی و خادمی مسافران و زائران در مسیر امام هشتم (ع) باشیم.

او بیان کرد: تلاش‌های مواکب و خادم یاران رضوی در دهه محرم و صفر در استان سمنان برای پذیرایی از زوار، تولید محتوای دینی و فرهنگی، برقراری نماز جماعت، اسکان مسافران و ... امری بسیار با ارزش و شایسته تقدیر است.

هاشمی تصریح کرد: ایجاد تقویم مناسبتی برای فعال نمودن موکب‌ها به‌صورت نوبتی در مراسم‌های مختلف در طول سال در دستور کار قرار گیرد.

بهمن اخلاقی نیز در این جلسه گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در ستاد هماهنگی خدمات سفر استان، نحوه خدمت‌رسانی به مسافران و زائران در استان سمنان در فصل تابستان مطلوب بوده است و این نشان از همدلی اعضای ستاد خدمات سفر استان سمنان برای خدمت‌گزاری به مسافران و زائران امام رضا (ع) در استان سمنان است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: از اول شهریورماه تاکنون بیش از ۳۶۲ هزار نفر در تأسیسات گردشگری، اماکن تحت اختیار آموزش‌وپرورش، زائرسراها و مساجد، کمپ‌ها، بوستان‌ها و تفرجگاه‌های استان سمنان اقامت داشته‌اند.

او گفت: همچنین در این بازه زمانی بیش از ۳۶۵ مورد بازدید نظارتی در سطح استان سمنان باهدف احصای مشکلات و رفع نواقص، اجرای پروتکل‌های بهداشتی، رعایت نرخ‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها، بررسی نحوه ارائه خدمات و رعایت ضوابط و مقررات توسط واحدهای خدماتی و تأسیسات گردشگری در راستای خدمات‌رسانی شایسته به مسافران، گردشگران و عزاداران استان سمنان بخصوص زائران آقا امام حسین (ع) و امام رضا (ع) انجام‌شده است که منجر به ۷۰ مورد تذکر، ۲۵ مورد اخطار و ۲ مورد پلمب شده است.

اخلاقی تصریح کرد: ۴۵ مورد از بازدیدهای فوق بازدیدهای نظارتی با حضور فرمانداران، معاون دادستان مرکز استان، مدیران کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، تعزیرات حکومتی و کارشناسان ادارات بهداشت و درمان، راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و ... بوده است و این روند ادامه خواهد داشت.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با بیان اینکه ۵ الی ۱۱ مهرماه ۱۴۰۳ هفته گردشگری است، گفت: در این هفته شش واحد اقامتگاه بوم گردی،دو سفره‌خانه سنتی و دو رستوران بین‌راهی افتتاح خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403062701673
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha