جشنواره چندرسانه‌ای میراث فرهنگی، فرصتی مغتنم برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری فارس است

مشاور استاندار فارس گفت: سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی، به میزبانی شیراز فرصتی مغتنم برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری و میراث فرهنگی این استان است.

به گزارش میراث آریا، محمدباقر کشفی، در نشست هم‌اندیشی اعضای شورای سیاست‌گذاری سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی با اصحاب رسانه در شیراز گفت: یک جشنواره با این گستره و عظمت بدون همراهی حضور پررنگ رسانه‌ها شکل نمی‌گیرد.

مشاور ارشد استاندار فارس، تراز استان فارس را یک ترازبالا عنوان کرد و افزود: همه فعالیت‌هایی که در ستاد انجام می‌شود به یک سمت و در سوی دیگر فعالیت همه رسانه‌هاست که می‌توانند به معرفی این جشنواره و اثربخشی آن کمک کنند.

کشفی با اشاره به اینکه ما متوجه جایگاه حضور رسانه هستیم و عدم حضور و غیبت آنچه خسرانی به فارس می‌زند، اظهار کرد: امروز فرصت معرفی میراث فرهنگی، تاریخی و مذهبی فارس و چهره‌هایی که در فارس بوده‌اند به وجود آمده و این جشنواره باید به‌خوبی اطلاع‌رسانی شود.

عضو شورای سیاست‌گذاری سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی فارس افزود: رسانه می‌تواند همراهی مردم را ایجاد و فراهم کند، در خصوص حافظ و سعدی شناسی گفتگوی زیادی انجام‌شده است و بارها تخت جمشید را نمایش داده‌ایم و گذر زندیه را به تصویر کشیده‌ایم اما عظمت و دارایی تمدن و تاریخ فارس به‌قدری گسترده است که کارهایی که تاکنون انجام‌شده کافی نیست.

کشفی گفت: این جشنواره فرصتی است برای رسانه تا در راستای معرفی همه داشته‌های تاریخی، فرهنگی، مذهبی، طبیعی و ... استان فارس و شیراز، قلم‌فرسایی کند.

او بابیان اینکه فارس دروازه تاریخ و تمدن ایران است و در دنیا ایران را به نام فارس می‌شناسند افزود: رسانه‌ها باید با زبان‌های مختلف در قالب‌ها و ساختارهای مختلف در قالب هنری به معرفی بپردازند.

مشاور ارشد استاندار فارس افزود: استان فارس ۵ حوزه مهم تاریخی، گردشگری، طبیعی، مذهبی و فرهنگی را در کنار هم دارد. یک هزار و ۴۰۸ بقعه متبرکه، ۷۰ مسجد تاریخی، ۲۴۰ امامزاده و آثار ارزشمند تاریخی، مذهبی و فرهنگی این استان نشان از تمدن تاریخی فارس دارد.

به گفته او هر خبرنگار و عکاس با هر ابزاری که دارد باید برای این‌همه دارایی کاری کند و هویت فارس را به نمایش بگذارد.

کشفی ادامه داد: باید ترتیبی داده شود که نسل امروز با تمدن ایران پیوند بخورد. نسل جدید هنوز قانع نشده است و نمی‌داند در چه کشوری زندگی می‌کنند، باید هویت خود را بشناسند و باافتخار در این شهر قدم بردارد.

او بر لزوم آشنایی نسل امروز با داشته‌های میراثی شیراز و فارس تأکید کرد و گفت: این رویداد یک رویداد مردمی است و رسانه‌ها در حضور مردم نقش دارند و در گوشه استان باید شاهد اتفاقاتی باشیم که هنرمندان و فرهیختگان فارس به ایفای نقش بپردازند و فارس را می‌توان معرفی کرد و باید فرایند معرفی بیشتر شکل گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403062801701
دبیر مدیر سیستم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha