حمام تاریخی سرجوب، خانه هنرمندان شد

حمام تاریخی سرجوب، پس از مرمت و بازسازی با مشارکت اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و شهرداری شهرقدس، به‌عنوان خانه هنرمندان صنایع‌دستی شهرستان‌قدس مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش میراث آریا، سعید پالیز گفت: حمام تاریخی سرجوب که با شماره ۳۱۷۷۸ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده، پس از تحویل به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان قدس بازسازی شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان قدس، اظهارداشت: این بنا به عنوان خانه هنرمندان صنایع‌دستی این شهرستان، احیا شده و هم‌اکنون برای نمایش و آموزش هنرهای صنایع‌دستی به کار گرفته می‌شود.

او در ادامه افزود: مرمت این اثر تاریخی با همکاری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و شهرداری شهرستان‌قدس و همچنین سرمایه‌گذاری بخش خصوصی صورت گرفته است. این اقدام توانسته فضایی مناسب برای توسعه فرهنگ و هنر صنایع‌دستی این شهرستان فراهم کند که در حال حاضر در این محل بازارچه و نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی برگزار می‌شود.

پالیز با بیان اینکه بخشی از انجمن صنایع‌دستی شهرستان قدس نیز در این مکان مستقر شده و از امکانات این فضا برای توسعه فعالیت‌های خود استفاده می‌کند، تصریح کرد: علاوه بر این، کارگاه‌های آموزشی نیز به صورت رایگان و در دو نوبت صبح و عصر برای علاقه‌مندان برگزار می‌شود که هنرمندان صنایع‌دستی با تسهیلاتی که اداره میراث‌فرهنگی فراهم کرده است، به آموزش علاقه‌مندان می‌پردازند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403070100004
دبیر مدیر سیستم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha