پیش رویداد هفدهمین جشنواره ملی آش ایرانی برای زنجانی‌ها در گاوازنگ 

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: پیش رویداد هفدهمین جشنواره ملی آش ایرانی در زنجان از ۵ تا ۶ مهرماه در گاوازنگ مختص مردم استان زنجان برگزار خواهد شد.  

به گزارش میراث آریا، داریوش نادری یکم مهرماه ۱۴۰۳ اظهار کرد: پیش رویداد هفدهمین جشنواره ملی آش ایرانی از تاریخ ۵ تا ۶ مهرماه در چهار نوبت صبح و بعدازظهر در گاوازنگ زنجان برگزار خواهد شد.  

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: علاقه‌مندان برای شرکت در پیش رویداد آش از امروز تا روز سه‌شنبه ۳ مهرماه ساعت ۱۰ صبح برای شرکت در این رویداد فرصت دارند. شرکت کنندگان زنجانی برای ثبت نام در این پیش رویداد به آدرس https://zanjan.mcth.ir/ash۱۷ مراجعه کنند.  

او گفت: پس از برگزاری رقابت‌های مرحله مقدماتی بین متقاضیان به ۱۰ شرکت‌کننده برتر زنجانی، غرفه طبخ آش‌های سنتی در جشنواره پیش رو اختصاص خواهد یافت و ۳۰ غرفه به استان‌های دیگر اختصاص خواهد یافت.  

نادری بیان کرد: جشنواره ملی آش ایرانی به عنوان بزرگترین رویداد استان در تقویم رویدادهای گردشگری کشور به ثبت رسیده است. این جشنواره قدیمی‌ترین جشنواره غذای ایران است که همه‌ساله در شهر زنجان برگزار می‌شود.  

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: زنجان برند شهر جشنواره‌ها را به خود گرفته است و سعی بر این است که در آب و هوای خنک و سرد فصل پاییز و زمستان مانند بهار و تابستان جشنواره‌های مختلفی را در این شهر برگزار کنیم و این شهر و استان را به مقصدی مناسب برای توسعه گردشگری تبدیل کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403070100064
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha