سیستان و بلوچستان منبع بی‌نظیر ظرفیت‌های اقتصادی و گردشگری است

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: این استان ظرفیت‌های بالقوه مختلفی در همه حوزه‌ها به ویژه در بخش اقتصادی و گردشگری دارد که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

به گزارش میراث آریا، علیرضا مرحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار میراث‌آریا گفت: سیستان و بلوچستان منبع ظرفیت‌های فراوانی است که باید تلاش کنیم کلمه محرومیت در مورد این منطقه را برای همیشه از اذهان خارج کنیم.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان محروم نیست، تصریح کرد: متأسفانه به دلیل اینکه همواره کلمه محرومیت به دنبال نام این استان یدک کشیده شده این صفت در ذهن مردم خارج از استان نهادینه شده است.

او خاطرنشان کرد: این منطقه ظرفیت‌های خدادادی بسیاری از جمله معدن، مرز، اقلیم، کشاورزی چهار فصل، سواحل مَکُران و اقیانوس را داراست، همچنین علاوه بر این ظرفیت‌ها از شمال تا جنوب استان مردم شیعه و سنی با وحدت و انسجام در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

مرحمتی بیان کرد: وحدت بی‌نظیری میان مردم شیعی و سنی سیستان و بلوچستان وجود دارد که این موضوع به تنهایی یک ظرفیت برای استان به شمار می‌رود.

معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه استان ظرفیت‌های فراوانی در همه حوزه‌ها دارد، تصریح کرد: ظرفیت‌های استان به قدری زیاد است که این منطقه می‌تواند کشور را از واردات بسیاری از اقلام بی‌نیاز کند.

او افزود: اکنون توسعه و پیشرفت از شمال تا جنوب سیستان و بلوچستان در زمینه آبرسانی، معادن، مسکن، کشاورزی، توسعه سواحل مکران، پتروشیمی را شاهدیم بنابراین در مورد این استان نیاز است به خودباوری برسیم تا توسعه را بتوانیم به بهترین شکل رقم بزنیم.

به گفته مرحمتی، ظرفیت‌های بالقوه سیستان و بلوچستان در حوزه گردشگری بسیار ارزشمند و غنی است که باید به خوبی مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403070200121
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha