بازار سنتی یزد مرمت می‌شود/ لزوم راه‌اندازی شورای محلی میراث‌فرهنگی یزد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد در بازدید از بازار سنتی یزد گفت: طرح مرمت اساسی این بازار توسط اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد در سال جاری انجام می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا، سید محمد رستگاری روز گذشته اول مهرماه ۱۴۰۳ از بافت تاریخی یزد و برخی تأسیسات گردشگری آن بازدید کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد گفت: مسجد قدیمی فرط از مساجد تاریخی استان و محل قدمگاه امام رضا (ع) است که دو دیوار آن دچار آسیب‌دیدگی شده، لذا در بازدید از این بنا مقرر شد مرمت و استحکام‌بخشی آن با همکاری متولیان مسجد انجام شود.

او اضافه کرد: حمام مقابل مسجد نیز نیاز به مرمت دارد که مقرر شد با همکاری سایر ادارات ذی‌ربط و مالک بنا مرمت و بازسازی آن انجام شود.

رستگاری در بازدید از بازار سنتی یزد گفت: طرح مرمت اساسی این بازار توسط این اداره‌کل در سال جاری شروع می‌شود و به زودی تیم پایش ما در بازار مستقر می‌شوند، اجرای این پروژه مساعدت بازاریان را می‌طلبد و امیدواریم با همکاری و مساعدت نزدیک آن‌ها شاهد اقدامات بسیار مؤثر در مجموعه بازار یزد باشیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد در ادامه از کاروانسرای والی که با کمک حجره داران و مالکین کاروانسرا مرمت شده است، بازدید کرد.

همچنین در بازدید رستگاری از کاروانسرای قمی، با مالکین صحبت و مقرر شد با توجه به سلامت بنا و قدمت آن، با همکاری آن‌ها و اداره‌کل اقدامات مرمتی در کاروانسرا انجام شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد در ادامه از تأسیسات گردشگری و تعدادی بوم گردی در بافت تاریخی یزد بازدید کرد و درخواست‌ها و نیازهای آن‌ها را موردبررسی قرار داد.

در بازدید او از یک هتل تازه تأسیس در بلوار نصر برنامه‌ریزی شد تا این هتل به تورهای گردشگری معرفی و از این ظرفیت خوب موجود در مسیر کمپ‌های گردشگری استفاده شود.

رستگاری در دیدار با هیئت‌های مذهبی محلات بافت تاریخی یزد با تأکید بر راه‌اندازی شورای محلی میراث‌فرهنگی یزد گفت: هیئت‌های مذهبی محلات بافت تاریخی به عنوان متولیان نظارت برساخت و سازها و حفظ بافت تاریخی می‌توانند ما را در این امر یاری کنند و ما هم با استفاده از توان مالکین و ساکنین بافت تاریخی و جذب خیرین و همدلی آن‌ها و جلب مشارکت دستگاه‌های دولتی، تسریع و جدیت را در بحث بازسازی و احیای اماکن عمومی در بافت تاریخی شاهد باشیم.

بازار سنتی یزد مرمت می‌شود/ لزوم راه‌اندازی شورای محلی میراث‌فرهنگی یزد

بازار سنتی یزد مرمت می‌شود/ لزوم راه‌اندازی شورای محلی میراث‌فرهنگی یزد

انتهای پیام/

کد خبر 1403070200122
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha