برنامه‌های هفته گردشگری استان مرکزی تشریح شد/ از افتتاح 4 بوم‌گردی تا ارائه تخفیف به گردشگران

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته گردشگری استان را اعلام کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا، محمود مرادی نراقی روز دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳ با اعلام و تشریح برنامه‌های هفته گردشگری سال‌جاری گفت: مراسم گرامیداشت روز جهانی جهانگردی ۵ مهرماه همزمان با سراسر کشور از ۵ تا ۱۱ مهرماه امسال در استان برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی ادامه داد: نواختن زنگ گردشگری در مدارس و سخنرانی راهنمایان این بخش در مراکز آموزشی، رونمایی از سفال‌های سلطان آباد، تجلیل از فعالان گردشگری و شهرداران فعال در حوزه گردشگری، اجرای جشنواره بادبادک‌ها در منطقه نمونه گردشگری و اجرای برنامه‌های شاد و مفرح در پیاده راه امیرکبیر بخشی از برنامه‌های این اداره‌کل در هفته گردشگری است.

او تصریح کرد: افتتاح چهار اقامتگاه بوم‌گردی در سطح استان، ارائه تخفیف به گردشگران در موزه‌ها و مراکز تفریحی و گردشگری، نشست با اساتید دانشگاهی دانشگاه شهر محلات در خصوص آسیب‌شناسی گردشگری و برنامه‌ریزی برای بازدید رایگان مردم از موزه‌های استان از دیگر برنامه‌های روز جهانی گردشگری در این استان خواهد بود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی به نقش رسانه‌ها در توسعه گردشگری  تاکید کرد و گفت: گردشگری استان نیاز به اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مثبت برای مردم دارد و اصحاب رسانه، بکوشند با تبلیغات مثبت و القاب و برچسب‌های مثبت برای معرفی بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان افکار عمومی را تحت تأثیر قرار دهند. 

در سال ۱۹۸۰ سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد، روز ۲۷ سپتامبر (۵ مهر) را به عنوان روز جهانی گردشگری معرفی کرده، در ایران نیز از پنجم تا ۱۲ مهر به عنوان هفته گردشگری نام گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403070300158
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha