«سرمه‌دوزی» از مجموعه دوخت‌های سنتی ایران به چاپ هفتم رسید

«سرمه‌دوزی» از مجموعه دوخت‌های سنتی ایران با شمارگان سه هزار نسخه به چاپ هفتم رسید.

به‌گزارش میراث‌آریا، یکی از کتب صنایع دستی که امروز با چاپ هفتم مورد استقبال قرار گرفته است، کتاب دوخت‌های سنتی ایران با محور سرمه دوزی است.

این کتاب که مورد تأیید گروه برنامه‌ریزی درسی در رشته صنایع دستی و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور قرار گرفته به قلم شهین ابراهیم‌زاده پزشکی دارای مدرک درجه یک هنری به رشته تحریر درآمده است.

در این کتاب ملیله دوزی و سرمه دوزی معرفی شده و در بخش‌های دیگری از آن، آموزش نحوه دوخت، تاریخچه، کاربرد آن‌ها، انواع دوخت، نحوه شست‌وشو، نحوه محافظت و نگهداری از آثار سرمه‌دوزی جزء سرفصل‌هایی است که در این کتاب به آن پرداخته شده است.

در مقدمه این کتاب نیز نویسنده با تأکید بر این که تاکنون در هنر سوزن‌دوزی هیچ‌گونه اقدام علمی انجام نشده است، این کتاب را برونداد چندین سال پژوهش علمی و می‌دانی همراه با آموزش مستمر به شیفتگان هنر ملیله دوزی دانسته است.

شهین پزشکی نویسنده این کتاب، تدونگر و تجدیدنظرکننده شش استاندارد آموزشی در رشته صنایع دستی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، مؤلف کتاب‌های آموزش شبکه دوزی، ابریشم دوزی، گلابتون دوزی و تکه دوزی است و تاکنون بیش از ۲۰ مقاله تحقیقی در رابطه با سوزن دوزی‌های ایران در نشریات علمی و هنری مختلف به چاپ رسانده است.

همچنین این نویسنده تاکنون ۱۵ نمایشگاه در خارج از کشور و ۲۰ نمایشگاه انفرادی در داخل کشور داشته است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403070300178
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha