بازدید بازرس کل استان زنجان از موزه مردم‌شناسی رختشویخانه و بازارچه صنایع دستی زنجان

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: بازرس کل استان زنجان از موزه مردم‌شناسی رختشویخانه و بازارچه صنایع دستی زنجان بازدید کرد و دستورات لازم برای رفع مشکلات داده شد.  

به گزارش میراث آریا، بازرس کل به همراه معاون نظارت و بازرسی و سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، معاون صنایع‌دستی، معاون میراث فرهنگی از ورکشاپ‌های زنده چاروق دوزی و مصنوعات چرم دوزی در موزه مردم‌شناسی رختشویخانه و غرفه‌های مختلف صنایع دستی بازارچه زنجان بازدید کردند.  

سجاد دده جانی در بازدید از موزه مردم‌شناسی رختشویخانه گفت: مرمت و بازسازی در موزه مردم‌شناسی رختشویخانه باید در اولویت قرار بگیرد و مشکلات این بنا باید سریعتر برطرف شود زیرا این موزه بسیار مورد توجه گردشگران ایرانی و خارجی است و می‌تواند نقش بسزایی در اشتغال‌زایی و جذب گردشگران برای استان داشته باشد.  

بازرس کل استان زنجان بیان کرد: موزه نقش مهمی در رونق صنعت گردشگری مرکز استان دارد. رشد صنعت گردشگری در کم شدن نرخ بیکاری جوانان نقش بسزایی دارد که محقق شدن این امر در استان نیازمند توجه جدی همه مسئولان اجرایی است.  

او در بازدید از بازارچه صنایع‌دستی بیان کرد: بیان کرد: باید بتوان با حمایت از هنرمندان در حوزه صنایع‌دستی و اطلاع‌رسانی به جامعه هدف، نگاه امیدبخشی را در بین هنرمندان ایجاد و حس خوب را در جامعه هنری استان تقویت کرد.  

دده جانی گفت: استان زنجان از ظرفیت‌های بزرگی در حوزه صنایع دستی و گردشگری برخوردار است و باید همه تلاش کنیم با جذب سرمایه گذار و حمایت از فعالان و هنرمندان در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی حمایت کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403070300214
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha