ساخت و ساز در روستاهای هدف گردشگری باید متناسب با سیما و منظر بومی باشد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل گفت: تکمیل زیرساخت‌ها در سه روستای استان که برای ثبت در فهرست جهانی معرفی می‌شود در اولویت اقدامات دستگاه‌های مرتبط قرار بگیرد.

به گزارش میراث آریا، کمال‌الدین میرجعفریان روز چهارشنبه ۴ مهرماه ۱۴۰۳ در جلسه هماهنگی معرفی روستاهای نمونه گردشگری استان برای ثبت در فهرست روستاهای جهانی گردشگری، گفت: طرح روستاهای استان در سطح بین‌المللی فرصتی ویژه برای معرفی جاذبه‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری است و باید برای بهره‌مندی از این فرصت تلاش کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل افزود: شاخص‌های لازم برای ثبت جهانی باید در روستاهای منتخب توسعه پیدا کنند و تمامی دستگاه‌های مرتبط با اولویت ویژه در زمینه تکمیل زیرساخت‌ها و جبران کمبودها برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند.

او تاکید کرد: مهاجرت معکوس به روستاها و حفظ جمعیت آنها از دغدغه‌های اصلی ما است که مطرح شدن روستاها به عنوان مقصد گردشگری می‌تواند در این راستا نقش چشم‌گیری داشته باشد.

میرجعفریان ادامه داد: هرگونه ساخت و ساز در روستاهای هدف گردشگری، به ویژه روستاهای موئیل، برندق و کزج که برای معرفی به ثبت جهانی انتخاب شده‌اند باید مطابق با سیما و منظر بومی منطقه باشد و بنیاد مسکن نیز طرح هادی این روستاها را با رویکرد گردشگری بازنگری و تکمیل کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403070400251
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha