جشنواره آش در زنجان برند شده است

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان با اشاره به نهایی شدن ثبت ملی جشنواره آش ایرانی در تقویم ملی کشور، گفت: با بهره‌گیری از تجارب برای برگزاری مطلوب این جشنواره و جذب بیشتر گردشگران به استان تلاش شود. 

به گزارش میراث آریا، جلسه هماهنگی برگزاری هفدهمین جشنواره ملی آش ایرانی و هجدهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی در استان زنجان با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی، خبرنگاران و اصحاب رسانه در سالن پیامبر اعظم استانداری زنجان برگزار شد. 

مرتضی شهامی در این جلسه اظهار کرد: استقبال بی‌نظیر توأم با شوروشعف بازدیدکنندگان و گردشگران از این جشنواره ملی و نمایشگاه ملی صنایع‌دستی در طی این سال‌ها نشان از رضایت، علاقه‌مندی و ایجاد هیجان برای بازدیدکنندگان را دارد. 

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار زنجان افزود: شهرداری و میراث فرهنگی طی سال‌های گذشته تجربه‌های بسیار خوبی را در برگزاری هرچه مطلوب‌تر این رخداد ملی در این سال‌ها داشتند که استفاده بهینه از این تجربه‌ها اهمیت زیادی دارد. 

جشنواره آش در زنجان برند شده است


شهامی با بیان اینکه ثبت ملی این رخداد در تقویم کشور به تصمیم گیری درخصوص برگزاری بهتر این جشنواره در سال‌های آتی کمک می‌کند، بیان کرد: این امر موجب برندسازی آش در استان زنجان می‌شود که قطعا این برند و نام موجب درآمدزایی بیشتر برای استان خواهد شد. 

او با بیان اینکه در بحث پارکینگ خودروها همواره معضلات و مشکلاتی وجود داشته است، خاطرنشان کرد: معمولا در برگزاری این جشنواره ترافیک شدیدی در محل برگزاری برنامه ایجاد می‌شود که افزایش محدوده پارکینگ و تقویت زیرساخت‌های آن می‌تواند معضلات را کاهش دهد. 

شهامی بیان کرد: زیرساخت‌های استان برای اسکان گردشگران تقویت شود، تا زنجان با ورود گردشگران مشکلی در اسکان نداشته باشد و قطعا هدف اصلی برگزاری این رخدادهای فرهنگی موجب جذب بیشتر گردشگر و درآمدزایی برای استان است. 

معاون استاندار زنجان با اشاره به ظرفیت بالای استان در حوزه گردشگری، گفت: اطلاع‌رسانی با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها می‌تواند به جذب و ماندگاری بیشتر گردشگران در استان منتهی شود.

او اظهار کرد: جشنواره ملی آش ایرانی در بحث مالی باید به طرف خودکفا بودن حرکت کند و بتواند هزینه‌های مورد نیاز را از طریق اجاره غرفه‌ها، اسپانسر و… تامین کند. 

جشنواره آش در زنجان برند شده است

برپایی ۴۰ غرفه در جشنواره ملی آش ایرانی در زنجان
داریوش نادری در این جلسه با بیان اینکه برندسازی این رخدادها به ویژه جشنواره ملی آش ایرانی به میزبانی زنجان از ابعاد مختلف مهم است، ادامه داد: بنا بر اعلام اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، پوستر ثبت ملی روز آش ایرانی در تقویم کشور دهم مهرماه رونمایی خواهد شد. 

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: در هفدهمین دوره برگزاری جشنواره، ۴۰ غرفه آش را خواهیم داشت که ۳۰ غرفه متعلق به دیگر استان‌ها و ۱۰ غرفه متعلق به استان زنجان خواهد بود. 

او بیان کرد: جشنواره آش ایرانی از ۱۶ تا ۲۱ مهر ماه در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی کاسپین برگزار خواهد شد. 

جشنواره آش در زنجان برند شده است


 جذب و ماندگاری بیشتر گردشگران در استان 

داود آبیان در این جلسه گفت: باتوجه‌به سیاست‌های توسعه‌ای دولت مردمی در توجه به حوزه مهم گردشگری به‌عنوان صنعت پیشران و اجرای برنامه‌های متنوع در آینده نزدیک این صنعت بیش‌ازپیش موجبات ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی پایدار برای زنجان را فراهم خواهد ساخت. 

معاون گردشگری استان زنجان با اشاره به اینکه جشنواره آش ایرانی در هفدهمین دوره برگزاری به بلوغ رسیده است، بیان کرد: این مورد نشان‌دهنده برند بودن زنجان در حوزه گردشگری است. 

او درباره گروه‌هایی که می‌توانند در این جشنواره حضور داشته باشند، اظهار کرد: گروه‌های آشپزی، صنعتگران صنایع دستی، بخش‌های دولتی، سیاه‌چادرهای عشایری و گروه‌های موسیقی محلی استان‌ها در این دوره حضور خواهند داشت.

انتهای پیام/

کد خبر 1403070400300
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha