همایش علمی و تجربی خانه‌های بوم‌گردی کشور فرصتی برای معرفی خراسان جنوبی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی تاکید کرد: چهارمین همایش علمی و تجربی خانه‌های بوم‌گردی کشور فرصتی برای معرفی خراسان جنوبی است و باید از این فرصت به بهترین نحوه بهره برد.

به‌گزارش میراث‌آریا، مهدی جعفری در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی چهارمین همایش علمی و تجربی خانه‌های بوم‌گردی کشور در خراسان جنوبی ظهر روز چهارشنبه ۴ مهرماه ۱۴۰۳ بیان کرد: برای هرچه بهتر برگزار شدن چهارمین همایش علمی و تجربی خانه‌های بوم‌گردی کشور در استان باید همکاری و هماهنگی خوبی بین دستگاههای اجرایی استان و شهرستان فردوس باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: در حاشیه این همایش ملی، نمایشگاه صنایع‌دستی با اولویت شهرستان فردوس و سپس استان برگزار شود.

او افزود: همایش انار و زعفران توسط جهاد کشاورزی برنامه‌ریزی و اجرا شود.

جعفری بر هماهنگی پلیس راه برای حمل و نقل بین شهری و همین‌طور برنامه‌ریزی برای حمل و نقل شهری در زمان برگزاری همایش تاکید کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: برنامه‌ریزی از سوی شهرداری برای ساماندهی و پاکسازی بلوار ایت‌الله فردوسی‌پور شهرستان فردوس صورت گیرد.

هادی شاه‌وردی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: چهارمین سمینار علمی و تجربی خانه‌های بوم‌گردی کشور که نیمه اول آبان‌ماه 1403 در استان برگزار خواهد شد، اتفاق بزرگی برای استان است.

او بیان کرد: در حاشیه نمایشگاه گردشگری تهران، وزیر سابق میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور بر توانمندی خراسان جنوبی در حوزه بوم‌گردی اعتراف کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان جنوبی افزود: پیشنهاد برگزاری چهارمین همایش علمی و تجربی خانه‌های بوم‌گردی کشور، در استان از سوی انجمن حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان مطرح و توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی پذیرفته شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: شهرستان فردوس با توجه به ظرفیت‌هایی که در زمینه اسکان، اقامتگاه‌های بوم‌گردی فعال و … دارد به عنوان محل برگزاری این همایش انتخاب شده است.

او افزود: ۴ کمیته برای برگزاری این همایش ملی برنامه‌ریزی شده و اجرای هرچه بهتر این همایش نیازمند همراهی و کمک ادارات کل استان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: ‌این همایش به مدت 2 روز در نیمه اول آبان‌ماه برگزار خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود حدود 400 تا 600 نفر از مدیران اقامتگاه‌های بوم‌گردی ایران در این همایش حضور داشته باشند.

او اذعان کرد: حضور با پوشش محلی و سنتی از شاخص‌های حضور در این همایش ملی خواهد بود و در این سیمنار، کارگاه‌های آموزشی، نشست‌های هم‌اندیشی، تبادل تجربه با محوریت اقامتگاه‌های بوم‌گردی و … برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403070500316
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha