اجرای پروژه‌های مشارکتی میراث و شهرداری در شهرستان مهریز

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد گفت: با توجه به ویژگی‌های منحصربه‌فرد شهرستان مهریز، اقدامات مشارکتی بین شهرداری و اداره میراث‌فرهنگی شهرستان می‌تواند در بهسازی و تعریف مسیرهای گردشگری مهریز مؤثر باشد.

به گزارش میراث آریا، روز گذشته ۴ مهرماه سید محمد رستگاری در آستانه هفته گردشگری با حضور در شهرستان مهریز، با امام‌جمعه شهرستان و دو خانواده شهید، دیدار کرد.

در ادامه مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد در نشستی با فرماندار مهریز در مورد رویدادهای گردشگری شهرستان، خصوصاً جشنواره قورمه و برگزاری آن در باغ جهانی پهلوان پور بحث و تبادل‌نظر کرد.

رستگاری در بازدید از پروژه‌های میراث این شهرستان، گفت: با توجه به ویژگی‌های منحصربه‌فرد مهریز، اقدامات مشارکتی بین شهرداری و اداره میراث، می‌تواند در جداره سازی، کف‌سازی و مناسب‌سازی مسیرها و تعریف مسیرهای گردشگری مؤثر باشد و لذا مقرر شد به‌منظور اجرای پروژه‌های مشارکتی با شهرداری مهریز تفاهم‌نامه‌ای منعقد شود.

او همچنین در دیدار با فعالین میراث و گردشگری مهریز اعلام آمادگی کرد، در صورت همکاری و مشارکت معتمدین، اهالی و ترجمان‌های ذی‌ربط در مرمت و حفظ و نگهداری بناهای تاریخی، این اداره کل نیز در زمینهٔ تأمین مصالح و انجام پاره‌ای اقدامات مؤثر در راستای طرح‌های مصوب تهیه‌شده، اقدامات لازم را انجام بدهد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403070500358
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha