فعالان صنعت گردشگری کردستان تجلیل شدند

به مناسبت گرامیداشت روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری و با حضور اعضای ستاد اجرایی خدمات سفر کردستان، از فعالان صنعت گردشگری استان در سنندج تجلیل شد.

به‌گزارش میراث‌آریا، عبدالله رشیدی‌پور شامگاه پنج‌شنبه ۵ مهرماه ۱۴۰۳ در مراسم گرامیداشت روز جهانی جهانگردی و هفته گردشگری که در هتل شادی سنندج برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته در مراسم گرامیداشت روز جهانی گردشگری در استان، به‌نمایندگی از بدنه اجرایی دولت وعده دادیم که در زمینه توسعه زیرساخت‌های حوزه گردشگری اقدامات لازم انجام شود. 

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کردستان افزود: خوشبختانه هم‌اکنون شاهد تقویت زیرساخت‌های حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی و هوایی در استان هستیم. 

او عنوان کرد: سنت‌ها و آداب و رسوم استان جزو جدایی‌ناپذیر فرهنگ این منطقه است که باید با همراهی فعالان صنعت گردشگری این مهم زنده نگه داشته شود. 

رشیدی‌پور یادآور شد: امید است باتوجه به ظرفیت‌های کم‌نظیری که در کردستان وجود دارد و با برنامه‌ریزی کارشناسی شده و تسهیل فرآیندها، شاهد توسعه این صنعت در استان باشیم. 

منصور مهرزاد مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان هم در این مراسم گفت: روز جهانی جهانگردی هرساله براساس اعلام سازمان جهانی گردشگری در روز ۲۷ سپتامبر و در راستای افزایش آگاهی جوامع بین‌المللی در مورد اهمیت گردشگری برگزار می‌شود. 

مهرزاد اظهار کرد: شعار امسال روز جهانی جهانگردی «گردشگری و صلح» نام‌گذاری شده است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان از روند روبه رشد صنعت گردشگری در استان خبر داد و افزود: خوشبختانه رویدادها و جشنواره‌های زیادی در استان برگزار شده است.  

او عنوان کرد: با توجه به امنیت پایدار منطقه هر سال شاهد رشد تعداد گردشگران در کردستان هستیم و این روند رو به رشد همچنان ادامه دارد.  

مهرزاد یادآور شد: هم‌افزایی خوبی میان بخش خصوصی و بخش دولتی وجود دارد به‌طوری که رضایت‌مندی مسافران و گردشگران را به دنبال داشته است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان بیان کرد: استان کردستان در راستای توسعه گردشگری به شکلی جدی ورود کرده که امیدواریم با توسعه گردشگری متعهدانه و مسئولیت‌پذیر و اتخاذ تدابیر هدفمندانه در این صنعت بیش‌ازپیش شاهد رونق گردشگری در استان باشیم. 

سالار مرادی نماینده شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره در ادامه این مراسم گفت: استان کردستان ظرفیت بسیار خوبی در حوزه گردشگری دارد که لازم است با برنامه‌ریزی و تدوین یک برنامه جامع از این ظرفیت بیشتر و بهتر استفاده شود. 

مرادی اظهار کرد: ضعف زیرساخت‌ها مهمترین مانع پیش روی این صنعت در استان است‎. ‎

نماینده شهرستان‌های سنندج، کامیاران و دیواندره با بیان اینکه رونق اقتصادی در صورت حمایت همه جانبه از سرمایه‌گذاران محقق می‌شود، افزود: مجلس شورای اسلامی از هر گونه اقدامی در راستای مشارکت و سرمایه‌گذاری در استان حمایت می‌کند. 

او عنوان کرد: قدم‌های مثبتی برای توسعه این صنعت در استان برداشته شده، که امیدواریم با استفاده از فرصت‌ها، احصاء مشکلات  و همراهی و تعامل میان بخش دولتی و بخش خصوصی شاهد توسعه گردشگری در استان باشیم. 

فرهاد میمنت‌آبادی رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان کردستان هم در این مراسم گفت:  صنعت گردشگری امروزه در دنیا پس از صنعت ارتباطات بیشترین راندمان سود و سرمایه‌گذاری خارجی دارد. 

میمنت‌آبادی اظهار کرد: این صنعت هم‌اکنون بیشتر از صنعت نفت در چرخه زندگی مردمان دنیا نقش‌آفرینی می‌کند. 

رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان کردستان با بیان اینکه صاحبنظران کردستانی ۲۰ شاخص را برای صلح و گردشگری اعلام کرده‌اند، افزود: وقتی صنعت گردشگری کردستان را بررسی می‌کنیم می‌بینیم ۲۰ شاخص به خوبی قابلیت جانمایی و بهره‌برداری را دارد. 

او عنوان کرد: درست است ما از امکانات حاکمیتی بهره‌مند هستیم اما این امکانات در حدی نبوده که طفل نوپای گردشگری را در استان سر پا نگهداریم. 

میمنت‌آبادی یادآور شد: کردستان رنگین‌کمانی از زیبایی‌های خدادادی است و باید شرایطی فراهم شود تا بتوانیم از آن به نحو احسن برای توسعه اقتصادی استان بهره ببریم. 

در ادامه این مراسم عبدالحمید حمیدی رئیس جامعه هتلداران کردستان به نمایندگی از فعالان بخش خصوصی استان نظرات، مشکلات و پیشنهادات خود را بیان کرد. 

سخنرانی حمید اسکندری کارشناس حوزه گردشگری در خصوص شعار سال سازمان جهانی جهانگردی تحت عنوان «گردشگری و صلح» و تجلیل از فعالان حوزه گردشگری استان از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این مراسم بود. 

ویژه برنامه‌های روز جهانی جهان‌گردی و هفته گردشگری که با شعار «گردشگری و صلح» نام‌گذاری شده است، از ۵ مهرماه آغاز و تا پایان روز ۱۲ مهرماه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر 1403070600397
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha