ضرورت حفظ و احیای میراث‌فرهنگی به‌عنوان هویت و سرمایه ملی

امام‌جمعه شهرستان بافق در بازدید از اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و بافت تاریخی بافق بر ضرورت حفظ و احیای میراث فرهنگی به‌عنوان هویت و سرمایه ملی تأکید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید عباس حسینی امام‌جمعه شهرستان بافق روز پنج‌شنبه ۵ مهرماه به مناسبت آغاز هفته گردشگری و باهدف ارج نهادن به فعالیت‌های انجام‌ شده در حوزه میراث‌فرهنگی و گردشگری از اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و بافت تاریخی شهرستان بافق بازدید کرد.

امام‌جمعه بافق در این بازدید ضمن قدردانی از تلاش‌های رئیس و کارکنان اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان، بر ضرورت حفظ و احیای میراث‌فرهنگی به‌عنوان هویت و سرمایه ملی تأکید کرد.

سید عباس حسینی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری شهرستان بافق، بر توسعه زیرساخت‌های گردشگری و حمایت از هنرمندان و صنعتگران محلی تأکید کرد.

 یکی از مهم‌ترین بخش‌های این بازدید، حضور در بافت تاریخی و میدان خان، بازدید از بازارچه و کارگاه‌های صنایع‌دستی، وحشی بافقی و زیرساخت‌های گردشگری موجود در بافت تاریخی بود که موزه وحشی بافقی به‌عنوان یکی از جاذبه‌های ادبی شهرستان، موردتوجه ویژه امام‌جمعه قرار گرفت.

 باتوجه به اینکه یکی از شاخه‌های گردشگری، گردشگری ادبی است و وحشی بافقی شاعر بلندآوازه شهر بافق موردتوجه بسیاری از علاقه‌مندان به ادبیات غنی کشور است، وجود این موزه در شهر پایگاهی برای حضور گردشگران ادبی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403070700434
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha