سومین اقامتگاه بوم‌گردی شهر اراک افتتاح شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی از افتتاح و آغاز به کار اقامتگاه بوم‌گردی قنات ابراهیم‌آباد، سومین اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان اراک همزمان با گرامیداشت هفته گردشگری خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، محمود مرادی نراقی گفت: اقامتگاه بوم‌گردی قنات ابراهیم‌آباد با مساحت  ۲۴۶۲ مترمربع در ۴ اتاق و ظرفیت ۱۲ نفر اقامت با چشم‌انداز زیبا و فضاهای لازم برای عرضه محصولات صنایع‌دستی و سوغات بااعتباری بالغ‌بر ۵۰ میلیارد توسط بخش خصوصی افتتاح شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی ادامه داد: علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری و تبدیل واحدهای مسکونی سنتی به اقامتگاه‌های بوم‌گردی در سطح شهرستان رو به افزایش بوده و به همین منظور تشویق مالکان این واحدها و هماهنگی و حمایت‌های لازم از طرف و پرداخت تسهیلات نسبت به بازسازی و تبدیل به اقامتگاه‌های بوم‌گردی می‌تواند نمونه بارزی از سرمایه‌گذاری سبز باشد.

او تصریح کرد: در آینده نزدیک شاهد افتتاح تعداد بیشتری از این واحدها در سطح شهرستان خواهیم بود که این امر باعث توسعه حوزه گردشگری و افزایش ظرفیت اقامت، ایجاد اشتغال و درآمد خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403070700446
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha