چهارمین مزرعه گردشگری استان مرکزی به بهره‌برداری رسید

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته گردشگری، مزرعه گردشگری اردیبهشت، به‌عنوان چهارمین مزرعه گردشگری در استان افتتاح شد.

به‌گزارش میراث‌آریا، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: مجموعه گردشگری اردیبهشت جزو مجموعه‌های تبدیلی است که قبلا باغات میوه و کشاورزی بوده این مجموعه گردشگری با حجم سرمایه گذاری ۷۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی به مزرعه گردشگری تبدیل شد.

محمود مرادی نراقی افزود: موافقت اصولی این مجموعه به عنوان چهارمین مزرعه گردشگری دارای مجوز در سطح استان صادر شده است و این مجموعه به مساحت ۸ هکتار در فضایی مناسب و پوشیده از درختان در روستای انجدان شهرستان اراک واقع شده و حجم اشتغالزایی فعلی آن بیش از ۴ نفر به صورت مستقیم است.

او ادامه داد: در این مجموعه قسمت‌های مختلف شامل پذیرایی با غذاهای محلی و دم نوشخانه و چای خانه، محل گردشگری کودک، استخر و کتابخانه وجود دارد که گردشگران می‌توانند لذت برداشت محصولات در مزرعه را شخصا از نزدیک تجربه کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی در این مراسم گفت: یکی از اولویت‌های مهم در ایجاد مزرعه گردشگری کشاورزی آشنایی عملی عموم مردم با تولیدات کشاورزی است و  پروژه مزرعه گردشگری اردیبهشت می‌تواند به عنوان یک پروژه پایلوت در سطح استان و یا کشور معرفی شود.

مرادی نراقی با تاکید بر اینکه گردشگری کشاورزی، روشی کارآمد برای درآمدزایی زودبازده در روستاهاست، افزود: در این راستا روستاییان به دنبال منافع اقتصادی و مسافران و گردشگران به دنبال کسب آرامش به دور از هیاهوی شهری هستند.

او توسعه تأسیسات گردشگری با مشارکت مردم را از سیاست‌های اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان دانست و تصریح کرد: گردشگری یکی از راه‌های ارزان‌قیمت و پرسود برای توسعه پایدار استان می‌تواند باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403070700447
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha