فصل گردشگری دریاچه گهر پایان یافت/ پاکسازی محیط دریاچه

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست لرستان از پایان فصل گردشگری دریاچه گهر و ممنوعیت ورود گردشگران و تورهای گردشگری به این دریاچه خبر داد

به گزارش میراث آریا، محمد نبی حسنوند در جریان بازدید از منطقه حفاظت شده اشترانکوه در تاریخ ۷ مهرماه ١۴٠٣ از وضعیت مدیریت پسماند اطراف دریاچه گهر ابراز رضایت کرد.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست لرستان گفت: با توجه به فرا رسیدن پایان زمان رسمی فصل گردشگری دریاچه گهر، محیط پیرامونی این دریاچه زیبا بطور کامل از وجود پسماند پاکسازی شده است.

او اظهار کرد: این اقدام با همکاری محیط‌بانان منطقه حفاظت شده اشترانکوه، دوستداران طبیعت و عوامل شرکت پیمانکار گردشگری دریاچه گهر در طی سه روز انجام شده است.

حسنوند با اشاره به اهمیت حفظ اکوسیستم دریاچه گهر و مسیرهای منتهی به آن بیان کرد: سالانه بین ۲۰ الی ۴۰ هزار گردشگر از این دریاچه زیبا بازدید می‌کنند، لذا با توجه به حجم بالای تولید پسماند در این منطقه‌ طی دو سال گذشته برنامه پاکسازی پسماند در مسیرهای منتهی به دریاچه و محل‌های دپوی موقت پسماند و انتقال آن‌ها به خارج از منطقه حفاظت شده با توجه به صعب‌العبور بودن مسیرهای منتهی به دریاچه در چندین مرحله انجام می‌شود.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست لرستان با اشاره به فرا رسیدن فصل پاییز و ممنوعیت حضور گردشگران و تورهای گردشگری در دریاچه گهر از تمامی طبیعت‌گردان درخواست کرد علاوه بر رعایت اصول حرفه‌ای گردشگری و انتقال پسماندهای خود در طول فصل گردشگری به خارج از منطقه، از عزیمت به این مکان تا شروع فصل جدید گردشگری در سال ١۴٠۴ خودداری کرده و مدیریت منطقه حفاظت شده اشترانکوه را در اجرای برنامه‌های حفاظتی این منطقه یاری کنند.

او با اشاره به نقش مناطق تحت مدیریت در حفظ تنوع زیستی کشور از تلاش و کوشش مجموعه مدیریت منطقه حفاظت شده اشترانکوه و محیط‌بانان پرتلاش این منطقه و نیز همیاران و دوستداران طبیعت برای حفظ این گنجینه الهی قدردانی کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403070700474
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha