نکوداشت روز جهانی گردشگری با هنرمندی معلولان در یزد

نکوداشت روز جهانی گردشگری با حضور اقشار مختلف مردم به ویژه معلولان در بوستان وحشی بافقی یزد برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا عصر روز پنج‌شنبه ۵ مهرماه، مراسم نکوداشت روز جهانی گردشگری به همت کمیته گردشگری در دسترس با همکاری شهرداری، سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری، بهزیستی و سایر کمیته‌های گردشگری استان، با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد و جمعی از معلولین و خانواده‌هایشان برگزار شد.

سید محمد رستگاری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد در این مراسم با اشاره توانایی‌های بالای معلولان در بخش‌های مختلف به ویژه رشته‌های هنری و افتخارآفرینی آنان در عرصه‌های داخلی و حتی بین‌المللی، تأکید کرد: به‌واقع معلولیت، محدودیت نیست.

او به هنرنمایی معلولان یزدی به دعوت کانون پرورش فکری کودکان کشور در پارک لاله تهران اشاره و عنوان کرد: امیدواریم به همت معاونت گردشگری شاهد فعالیت پررنگ‌تر سایر اجزاء گردشگری همانند کمیته گردشگری در دسترس در استان باشیم.

رستگاری به اقدامات صورت گرفته در استان برای در دسترس بودن فضاهای گردشگری و تاریخی اشاره و ابراز امیدواری کرد شاهد حضور پرهیجان جامعه معلولین در بخش‌های مختلف تاریخی شهرستان‌های استان و عرضه هنرشان و تزریق انگیزه بیشتر به جامعه گردشگری استان باشیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد تأکید کرد: میراث‌فرهنگی استان تلاش دارد طرح‌های میراثی واگذارشده به پیمانکاران حتماً به موضوع در دسترس بودن برای معلولان توجه داشته باشند تا این عزیزان نیز امکان بازدید و بهره‌مندی از این مکان‌ها را داشته باشند.

در حاشیه این مراسم، نمایشگاه دستاوردهای معلولان هنرمند یزدی با حضور ۳۷ هنرمند معلول از سراسر استان در راستای توانمندسازی و ایجاد خودباوری برای کارآفرینی معلولان برپا شد.

نکوداشت روز جهانی گردشگری با هنرمندی معلولان در یزد

نکوداشت روز جهانی گردشگری با هنرمندی معلولان در یزد

انتهای پیام/

کد خبر 1403070700478
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha