سومین جشنواره ملی شو سواره در شهرستان اهر آذربایجان‌شرقی برگزار شد

به‌مناسبت گرامیداشت روز جهانی و هفته گردشگری و در راستای گسترش گردشگری ورزشی در منطقه ارسباران و ایجاد شور و نشاط اجتماعی، سومین جشنواره ملی «شو سواره»، با حضور سوارکارانی از سراسر کشور در شهرستان اهر برگزار شد.

به گزارش میراث آریا، سومین جشنواره ملی «شو سواره» به‌مناسبت روز جهانی گردشگری، روز جمعه ۶ مهرماه با حضور جمع کثیری از سوارکاران و علاقه‌مندان به ورزش اسب‌سواری ٰدر شهرستان اهر برگزار شد.

این جشنواره که به میزبانی منطقه ارسباران و با شرکت ورزشکارانی از سراسر کشور برپا شده و در راستای گسترش گردشگری ورزشی و ترویج فرهنگ اصیل مردم این منطقه برگزار شد.

این جشنواره فرصتی برای نمایش مهارت‌های اسب‌سواران بود که با هدف ایجاد شور و نشاط اجتماعی و معرفی توانمندی‌های گردشگری و فرهنگی منطقه ارسباران برگزار شد.

از جمله برنامه‌های جانبی این رویداد می‌توان به اجرای موسیقی سنتی آشیقی، پخت نان و غذاهای محلی، و برپایی غرفه‌های صنایع دستی اشاره کرد که بازدیدکنندگان را با فرهنگ و آداب عشایری منطقه بیش از پیش آشنا کرد.

همچنین، آلاچیق‌های عشایری و نمایشگاه توانمندی‌های روستایی و عشایری در حاشیه این جشنواره برپا شدند، برای معرفی شیوه زیست اصیل سنتی و تولیدات محلی منطقه ارسباران به بازدیدکنندگان و گردشگران، فرصت کم‌نظیری فراهم ساختند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403070700495
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha