افتتاح حمام چارسوق به‌مناسبت هفته گردشگری/ حمزه‌زاده: حمام چارسوق با چهره‌ای نوین و اصیل آماده استقبال از گردشگران است

حمام تاریخی چارسوق آذرشهر در راستای حفاظت از میراث‌فرهنگی، به‌عنوان مرکز اطلاع‌رسانی گردشگری و محل نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی این شهرستان، با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی و فرماندار آذرشهر به‌عنوان بنایی تاریخی با چهره‌ای نوین و در عین حال اصیل افتتاح شد.

به‌گزارش میراث آریا، به‌مناسبت هفته گردشگری حمام چارسوق آذرشهر امروز شنبه ۷ مهرماه پس از طی چندین دوره مرمت و سامان‌دهی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بناهای تاریخی این شهرستان، با هدف توسعه گردشگری، حفاظت از میراث‌فرهنگی توسط احمدحمزه‌زاده مدیرکل‌میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و با حضور فرماندار آذرشهر افتتاح و بازگشایی شد.

این حمام تاریخی نمادی از فرهنگ و معماری تاریخی آذربایجان‌شرقی در کنار امکان پذیرش گردشگران، به‌عنوان مکانی ویژه برای اطلاع‌رسانی گردشگری و برپایی نمایشگاه‌های دائمی صنایع‌دستی، به‌ویژه هنر ممقان‌دوزی شهر ممقان که امسال به‌عنوان شهر ملی ممقان دوزی به‌ثبت رسید، در اختیار هنرمندان قرار خواهد گرفت.

افتتاح حمام چارسوق به‌مناسبت هفته گردشگری/ حمزه‌زاده: حمام چارسوق با چهره‌ای نوین و اصیل آماده استقبال از گردشگران است

احمد حمزه‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی در حاشیه افتتاح حمام چارسوق آذرشهر گفت: افتتاح این بنا در راستای حفاظت از میراث‌فرهنگی، تأثیر بسزایی در حفظ تاریخ و هویت بومی منطقه دارد و چنین پروژه‌هایی به معنای حفظ بناهای تاریخی برای نسل‌های آینده و تبدیل آن‌ها به جاذبه‌های گردشگری حائز اهمیت بسزایی است.

او افزود: رقمی بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان در روند اجرای این پروژه سرمایه‌گذاری شده است که از سرخط‌های عملیات مرمتی این بنای تاریخی می‌توان به کف‌سازی، ساماندهی محوطه و مرمت دیوارها اشاره کرد که به حفظ ساختار تاریخی و جذابیت این مکان کمک کرده است. به‌واسطه این تلاش‌ها، حمام چارسوق با چهره‌ای نوین و در عین حال اصیل، آماده استقبال از گردشگران است.

حمزه‌زاده خاطرنشان کرد: حمام چارسوق آذرشهر، مربوط به اواخر دوره قاجار، یکی از بناهای شاخص معماری سنتی ایران است. این حمام که به‌عنوان بخش مهمی از هویت فرهنگی آذرشهر شناخته می‌شود، با حفظ و احیای ارزش‌های تاریخی خود، گامی در جهت ارتقای آگاهی عمومی از تاریخ و هنر منطقه برداشته و به‌عنوان جاذبه‌ای فرهنگی، نقش محوری در توسعه گردشگری ایفا خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403070700534
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha