نواخته شدن زنگ گردشگری در دبیرستان صدیقه کبری

همزمان با روز جهانی گردشگری مصادف با ۲۷ سپتامبر، هفته گردشگری با شعار گردشگری و صلح آغاز شد.

به گزارش میراث آریا، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان در مراسم زنگ گردشگری روز شنبه ۷ مهرماه با تبریک شروع سال تحصیلی و هفته گردشگری گفت: ایران با تمدنی اصیل و ریشه‌دار  و به همت و همبستگی مردم  ایران، اصالت و شاکله تاریخی و فرهنگی خود را حفظ کرده است و لرستان هم به عنوان یک استان تاریخی، گردشگری و با سابقه سکونت دیرینه در ایران و جهان زبانزد است .

یونس بهاروند ایران نیا با تقدیر از تلاش‌های مجموعه میراث فرهنگی برای ثبت جهانی دره خرم‌آباد، اظهار کرد : گردشگری یک صنعت است و خیلی از کشورها که نفت ، منابع غنی ندارند با صنعت گردشگری امورات خود را می‌گذارند و توسعه یافته هم هستند .

او افزود : برای اولین بار در استان رشته راهنمای گردشگری و طراحی طلا و جواهرات در استان راه اندازی شده تا دانش آموزان علاقه‌مند در این رشته‌های تحصیل کنند و به دنبال توسعه این رشته هستیم .

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هم در این مراسم گفت : با توجه به شوق دانش‌آموزان به رشته گردشگری، این رشته را پیگیری و کمک کنیم

عطاء حسن پور به تلاش‌های صورت گرفته برای ثبت جهانی دره خرم‌آباد اشاره کرد و افزود : اگر تا ۸ ماه دیگر  یونسکو در مقابل تاریخ وقدمت دیرینه لرستان تعظیم کند دره خرم‌آباد به عنوان بیست و نهمین اثر ایران در فهرست آثار جهانی ثبت خواهد شد  

او به برخی کشورها که توسعه خود را مدیون توریسم می‌دانند هم‌گذری زد و اظهار کرد : در موزه لوور فرانسه یک سالن  فقط مختص اشیاء و آثار تاریخی لرستان  است که نشان دهنده قدمت فرهنگی و تاریخی استان ماست که بخشی از عظمت تاریخ خود را در دل اروپا عرضه کردیم .

شهین کردعلیوند مدیر دبیرستان صدیقه کبری خرم آباد هم در این مراسم گفت : با ضمیمیه کردن هنرستان و کاردانش به این دبیرستان دو رشته راهنمای گردشگری و طراحی طلا و جواهرات را  راه‌اندازی کردیم و از دانش آموزان علاقه‌مند دعوت می‌کنیم تا برای سال تحصیلی جاری در این رشته‌ها ثبت نام و تحصیل کنند . 

اجرای دانش‌آموزان در مورد گردشگری خرم‌آباد، پخت غذای محلی، پرسش پاسخ در مورد آثار تاریخی استان، اهدای جوایز به دانش‌آموزان  و اجرای حامد فیضیان خواننده از دیگر برنامه‌های این مراسم بود که شور و نشاط خاصی را ایجاد کرده بود . 

انتهای پیام/

کد خبر 1403070700557
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha