اجرای طرح تسهیل تردد خودروهای اتباع ارمنستانی به ایران آغاز شد

فرآیند صدور مجوز عبور گمرکی خودروهای مسافران و گردشگران کشور ارمنستان به منظور کاهش تشریفات گمرکی و در راستای اقتصادی کردن و تسهیل تردد بین ایران و دیگر کشورها، در مراسمی با حضور وزیر میراث فرهنگی آغاز شد.

به گزارش میراث‌آریا، این طرح امروز شنبه هفتم مهر ماه ۱۴۰۳ همزمان با هفته گردشگری، در مراسمی با حضور رضا صالحی امیری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری، علی دارابی معاون میراث فرهنگی، محمدحسین صوفی مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیلرانی و جمعی از مدیران، فعالان و دست‌اندرکاران صنعت گردشگری کشور در هتل رشیدیه تهران برگزار شد.

طی این مراسم و با برقراری ارتباط زنده تصویری با شهاب مالمیر مدیر روابط عمومی و سخنگوی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی مستقر در پایانه مرزی نوردوز در استان آذربایجان شرقی، دستور ورود موقت نخستین خودروی ارمنستانی با مجوز عبور گمرکی صادر شده توسط کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به عنوان عضو فدراسیون بین المللی اتومبیلرانی و تنها مرجع رسمی و مجاز این امر در ایران، از سوی وزیر میراث فرهنگی صادر شد.

بامدادی فرماندار شهرستان جلفا، عابدین ورامین سرکنسول ایران در قاپان، تقی زاده مدیر گمرک مرز نوردوز، بایبردی مدیر پایانه مرزی نوردوز و محمدزاده معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد ارس و برخی مقامات ذیربط از کشور ارمنستان از دیگر حاضران در این مراسم در پایانه مرزی نوردوز بودند.

طرح صدور مجوز عبور گمرکی خودروهای مسافران و گردشگران ارمنستانی به ایران به منظور کاهش تشریفات گمرکی موجود در مسیر تردد خودروها میان ایران و کشورهای همسایه، حذف واسطه ها و کاهش هزینه‌ها و زمان معطلی خودروها در خط مرزی، تسریع و تسهیل ترددهای زمینی بین المللی در کمال آرامش و سهولت و با هدف کمک به رونق صنعت گردشگری کشور، تقویت روابط گردشگری و حمل و نقل با کشورهای همسایه و همچنین جذب بیشتر گردشگران به ایران به اجرا گذاشته شده است.

طرح صدور مجوز عبور گمرکی برای خودروهای ارمنستانی توسط کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران اجرا می شود.

در پی این اقدام، اتباع کشور ارمنستان به منظور سفر به کشورمان می توانند پس از دریافت کارنه دوپاساژ یا همان دفترچه عبور گمرکی برای خودروهای خود در کمترین زمان وارد کشورمان شوند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403070700572
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha