اقامتگاه ایوان وفس در استان مرکزی افتتاح شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کمیجان گفت: در هفته گردشگری اقامتگاه بوم‌گردی ایوان در روستای تاریخی وفس در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

به‌گزارش میراث‌آریا، سعید دارابی گفت: افتتاح اقامتگاه بوم‌گردی ایوان در روستای تاریخی و هدف گردشگری وفس با حضور مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، و جمعی از مسئولین شهرستانی آغاز به کار کرد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کمیجان افزود: اقامتگاه بوم‌گردی صبا در روستای وفس شهرستان کمیجان به مساحت ۶۹۳ متر مربع  در  دو طبقه و دارای ۳ اتاق و ظرفیت ۱۵ نفر اقامت و چشم اندازی بسیار زیبا آماده ارائه  خدمات به گردشگران به استان شده است.

او حجم سرمایه‌گذاری این پروژه را ۳۵ میلیارد ریال اعلام و تصریح کرد: با افتتاح این پروژه‌ زمینه اشتغال برای ۳ نفر به‌صورت مستقیم ایجاد می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کمیجان با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۳ اقامتگاه بوم‌گردی در روستای وفس به مسافران و گردشگران خدمات ارائه می‌دهند، تصریح کرد: این چهارمین اقامتگاه در روستای تاریخی و هدف گردشگری وفس است که از امروز آماده خدمات رسانی به گردشگران این منطقه است.

او ادامه داد: ایجاد فرصت‌های شغلی از طریق زیرساخت‌های لازم در زمینه صنعت گردشگری راهکاری برای ماندگاری اهالی روستاهاست و توسعه مشاغل اقتصادی در روستاها می‌تواند نقش اساسی در مهاجرت‌های بی‌رویه به شهرها و حتی مهاجرت معکوس داشته باشد.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1403070800595
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha