روند ارزیابی پایه صادراتی محصولات صنایع‌دستی ادامه دارد

مدیرکل دفتر بازاریابی و تجاری‌سازی معاونت صنایع‌دستی کشور از تداوم روند ارزیابی پایه صادراتی محصولات صنایع‌دستی خبر داد.

فرزاد اوجانی با بیان این که روند ارزیابی پایه صادراتی محصولات صنایع‌دستی ادامه دارد، گفت: در راستای ضرورت احصای آمار دقیق صادرات و در فاز دوم ارزیابی ارزش پایه صادراتی محصولات صنایع‌دستی، تعدادی از محصولات همچون سازهای سنتی و مصنوعات ساخته شده از مس و برنج با همکاری اداره‌کل بازاریابی و تجاری‌سازی، ادارات کل تابعه در استان‌ها و پژوهشکده هنرهای سنتی و با مساعت دفتر ارزش گمرک جمهوری اسلامی ایران مورد ارزیابی قرار گرفت.

مدیرکل دفتر بازاریابی و تجاری‌سازی معاونت صنایع‌دستی کشور با بیان این که ارزش پایه ۱۷ محصول در بخش ارزش کالای صادراتی سامانه گمرک درج شده است، تصریح کرد: این فرآیند در فاز نخست با ارزش پایه ۳۷ محصول آغاز و مشمول اقلامی همچون انواع گلیم، نساجی سنتی، مصنوعات چرم و محصولات چوبی تعیین شده بود.

او یادآور شد: قبلا از بازنگری ارزش پایه صادراتی محصولات صنایع‌دستی خبر دادیم و گفتیم که در راستای ضرورت احصای آمار دقیق صادرات اقلام،‌ پس از حدود یک دهه، ارزش پایه صادراتی محصولات صنایع‌دستی مورد ارزیابی مجدد قرار گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر 1403070900722
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha