برگزاری دوره رایگان گیوه‌بافی در جوانرود کرمانشاه

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه از برگزاری دوره آموزشی رایگان گیوه‌بافی در شهرستان جوانرود خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، داریوش فرمانی گفت: شهرستان جوانرود در حوزه صنایع‌دستی صنعتگران خوبی دارد و این شهرستان یکی از قطب‌های صنایع‌دستی و گردشگری در استان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه، افزود: برگزاری دوره‌های رایگان آموزشی برای بهره‌مندی مناطق کم برخوردار جامعه از آموزش انجام می‌شود که در سال جاری این دوره‌های رایگان در سراسر استان در حال برگزاری است.

او تصریح کرد: هم اکنون دوره آموزشی رایگان گیوه‌بافی در شهرستان جوانرود با حضور ۱۲ هنرجوی علاقه‌مند به هنر گیوه‌بافی در حال برگزاری است.

فرمانی با بیان اینکه گیوه‌بافی یکی از رشته‌های بومی صنایع‌دستی در استان است، گفت: رشته گیوه‌بافی از اهمیت بالایی در صادرات محصول برخوردار است و با تلاش بیشتر می‌توان با گسترش آموزش نقش خوبی در اشتغالزایی استان ایفا کند. برای افرادی که در این دوره شرکت کرده‌اند، گواهی مهارت صادر شده و با اخذ کارت صنعتگری صنایع‌دستی در آینده می‌توانند از تسهیلات اشتغالزایی این حوزه بهره‌مند شوند.

شهرستان جوانرود دارای بازارچه‌مرزی بوده و گردشگران زیادی علاوه بر مناطق گردشگری از این بازار بازدید می‌کنند.

این شهرستان بیش از ۲۰۰۰ صنعتگر صنایع‌دستی فعال در حوزه تولید صنایع‌دستی دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403071000793
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha