اقامتگاه‌های بوم‌گردی شهداد فرصت طلایی برای تبادل فرهنگی است

همزمان با ایام هفته گردشگری، نشست صمیمانه امام جمعه شهداد با مدیران اقامتگاه‌های بوم‌گردی و واحدهای اقامتی این بخش برگزار شد.

به گزارش میراث آریا، حجت الاسلام و المسلمین محسن اسدی ۱۰ مهر ۱۴۰۳ در نشست صمیمانه با مدیران اقامتگاه‌های بوم‌گردی و واحدهای اقامتی بخش شهداد به مناسبت گرامیداشت هفته گردشگری گفت: منطقه شهداد دارای ظرفیت‌های بالایی در حوزه گردشگری است و باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

امام جمعه شهداد با اشاره به اینکه دولت باید به  اقامتگاه‌های بوم‌گردی و واحدهای گردشگری نگاه ویژه داشته باشد، افزود: از اقامتگاه‌های بوم‌گردی و واحدهای اقامتی انتظار داریم پیوست فرهنگی داشته و آداب بومی، سنت‌های محلی و فرهنگ اسلامی را به گردشگران آموزش و عامل ترویج این مهم باشند.

او خاطرنشان کرد: صنعت گردشگری برای اشتغالزایی، رونق اقتصادی و تبادل فرهنگ یک فرصت طلایی است، اما باید حواسمان به تهدیدهای این حوزه هم باشد.

حجت الاسلام و المسلمین محسن اسدی مردمان شهداد را مردمانی مومن و انقلابی دانست و تصریح کرد: اقامتگاه‌های بومگردی باید سبک و معماری اسلامی را دنبال کنند و فضایی سالم، آرام همراه با معنویت برای گردشگران فراهم کنند.

امام جمعه شهداد در پایان با مهم خواندن صنعت گردشگری بیان کرد: ما نیز تلاش خواهیم کرد مشکلات و مسائل اقامتگاه‌های بومگردی و واحدهای اقامتی، با همکاری تمام ارکان اجرایی بخش شهداد مرتفع شود.

در ابتدای این جلسه حجت ابراهیمی‌زاده مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهداد گزارشی از وضعیت گردشگری، میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی این بخش ارائه داد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403071100863
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha