صنعت گردشگری، مقوله‌ای مهم در توسعه استان سمنان است

استاندار سمنان گفت: صنعت گردشگری، یکی از مهم ترین مقوله‌ های رشد و توسعه همه‌جانبه استان سمنان است.

به گزارش میراث آریا، سید محمدرضا هاشمی روز چهارشنبه ۱۱ مهرماه ۱۴۰۳ در نشست هم‌اندیشی با فعالان گردشگری استان سمنان، ضمن تبریک هفته گردشگری گفت: صنعت، کشاورزی و گردشگری، سه مقوله مهم در توسعه استان سمنان است که در رونق اقتصادی و اشتغال‌زایی استان سمنان نقش بسزایی دارند.

استاندار سمنان افزود: گردشگری، صنعتی سبز، پربازده و حامی صلح است که با توسعه آن می‌توانیم شاهد توسعه همه‌جانبه استان سمنان و کشور عزیزمان ایران باشیم.

او تصریح کرد: استان سمنان، استانی کمتر شناخته‌شده اما فوق‌العاده گردشگری در ایران است که باید برای معرفی آن در سطوح داخلی و خارجی بیش از پیش تلاش شود.

هاشمی بیان کرد: برای جذب گردشگران به نقاط مختلف استان سمنان باید ابتدا جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و… معرفی شود که یکی از راهکارهای مؤثر آن برگزاری جشنواره‌های گردشگری است.

استاندار سمنان افزود: برگزاری جشنواره‌های متعدد، نشان از ظرفیت‌های بالای این استان در حوزه‌های متفاوت ازجمله فرهنگ، هنر، کشاورزی، گردشگری و... دارد که نقش بسزایی در معرفی استان به‌عنوان استان جشنواره‌های گردشگری دارد.

او گفت: معرفی پتانسیل‌های گردشگری، صدور مجوز تأسیسات گردشگری، نظارت و بازدید از مجتمع‌های بین‌راهی و اعطای تسهیلات در حوزه گردشگری باهدف حمایت از تأسیسات گردشگری توسط اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان در جذب گردشگران نقش بسزایی دارد.

هاشمی اظهار کرد: با توجه به وجود زمینه فراهم‌شده برای توسعه گردشگری و وجود ظرفیت‌های گردشگری فوق‌العاده در استان سمنان با برندسازی آن می‌توانیم جذب و ماندگاری مسافران را در استان سمنان چند برابر کنیم.

استاندار سمنان افزود: انتخاب سمنان به‌عنوان پایتخت جاده ابریشم ایران فرصت مناسبی است که باید از آن درزمینه های علمی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، تجاری و … استفاده کرد.

او گفت: هرگونه اقدامی در حوزه بهسازی، برند سازی و تبلیغ این دو مکان ارتباط مستقیمی با توسعه گردشگری شهر سمنان دارد.

هاشمی در ادامه با بیان اینکه‌ استان سمنان، استانی با ظرفیت‌های منحصربه‌فرد در حوزه گردشگری، اما کمتر شناخته‌شده است، ابراز داشت: استان سمنان با دارا بودن جنگل، کویر، کوهستان، مناطق حفاظت‌شده و زیستگاه یوز آسیایی و گورخر ایرانی و … منطقه‌ای خاص و منحصربه‌فرد برای گردشگران است.

استاندار سمنان ابراز داشت: برخورد با تورها و اقامتگاه‌های غیرمجاز در دستور کار قرار دارد تا چهره گردشگری استان سمنان خدشه‌دار نشود.

او افزود: معرفی اماکن و ظرفیت‌های بالقوه گردشگری استان به‌صورت جامع و مدون از طریق به‌کارگیری ابزار مختلف اطلاع‌رسانی، می‌تواند در توسعه گردشگری استان نقش شایانی ایفا کند.

هاشمی بیان کرد: توسعه و تقویت واحدهای اقامتی بومگردی به‌ویژه در روستاها، می‌تواند در راستای تولید پول و ثروت تأثیرگذار بوده و نهایتاً منجر به مهاجرت معکوس و جلوگیری از خالی از سکنه شدن روستاها می‌شود.

استاندار سمنان در پایان این نشست گفت: گردشگری یکی از پردرآمدترین صنعت‌ها در جهان است که باید از این صنعت برای توسعه استان بهره برد.

نشست هم‌اندیشی استاندار سمنان با فعالان گردشگری استان، روز چهارشنبه ۱۱ مهرماه ۱۴۰۳ به مناسبت هفته گردشگری در استاندار سمنان برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403071100880
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha