تسریع در مرمت و بازسازی امامزاده عبدالله و عبیدالله دماوند تا قبل از فصل سرما

جلسه هم‌اندیشی با محوریت ساماندهی و مرمت بقاع متبرکه امامزاده عبدالله و عبیدالله (ع) دماوند با حضور مسئولان میراث فرهنگی و اوقاف شهرستان برگزار شد و بر ضرورت تسریع در آغاز عملیات مرمت تا پیش از آغاز فصل سرما تأکید شد.

به گزارش میراث آریا، علی افضلی، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان دماوند، از برگزاری جلسه هم‌اندیشی برای بررسی وضعیت مرمت امامزاده عبدالله و عبیدالله (ع) خبر داد و افزود: این جلسه با حضور رئیس اداره اوقاف شهرستان دماوند، مدیرکل برنامه‌ریزی سازمان اوقاف تهران، مهندسان سازمان اوقاف و کارشناس میراث‌فرهنگی استان در محل اداره اوقاف تشکیل شد. 

افضلی با بیان اینکه در این جلسه، مسائل مربوط به مرمت این اثر ارزشمند که ثبت ملی شده است، مورد بحث و بررسی قرار گرفت، بیان کرد: مقرر شد تا پیش از آغاز فصل سرما، عملیات مرمت این بنای تاریخی در دستور کار اداره اوقاف و امور خیریه قرار گیرد و این عملیات با نظارت مستقیم کارشناسان میراث فرهنگی به انجام برسد.

او با اشاره به اینکه تسریع در آغاز عملیات مرمت و بازسازی با حداقل کردن تشریفات اداری در اولویت قرار دارد، به اهمیت بازسازی بقاع تاریخی شهرستان اشاره کرد و گفت: هیچ کوتاهی در احیا و مرمت این اماکن صورت نخواهد گرفت و این امر از الزامات وظایف ادارات میراث‌فرهنگی و اوقاف است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403071200911
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha