«عاموها» به «سینماحقیقت» امسال نمی‌رسد/ تاثیر سیاه‌پوستان بر موسیقی بوشهر

مستند «عاموها» به کارگردانی مهدی انصاری تاثیر سیاه‌پوستان بر موسیقی جنوب ایران را بررسی می‌کند.

مهدی انصاری کارگردان مستند «عاموها» و از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی در گفت‌وگو با میراث آریا درباره وضعیت کنونی این اثر گفت: مراحل تولید ادامه دارد، به زودی سراغ اصلاح رنگ و صداگذاری می‌رویم. متاسفانه «عاموها» به جشنواره «سینماحقیقت» امسال نمی‌رسد. تصمیم گرفتیم کار را با عجله پیش نبریم و با دقت لازم یک اثر حرفه‌ای را به مخاطبان ارائه بدهیم.

انصاری درباره موضوع این مستند توضیح داد: موضوع مستند «عاموها» درباره تاثیر سیاه‌پوستان روی موسیقی عزاداری بوشهر است. تلاش کرده‌ام تا از اطلاعات مهمی مانند ورود سیاه‌پوستان، ریشه موسیقی بوشهر و... به بهترین شکل ممکن استفاده کرده و در مستند به کار بگیرم. مسیر جالب و پرپیچ و خم تاریخی را طی کردم تا این فیلم به سرانجام برسد. درباره عنوان این مستند هم باید بگویم که سیاه‌پوستانی که آن زمان در خانه‌های تجار بوشهر خدمت می‌کردند، برای صدا کردنشان از پیشوند تحبیب «عامو» استفاده می‌کردند و اسم مستند ما برگرفته از همین موضوع «عاموها» است.

او انصاری در پایان درباره همکاری با فریدون شهبازیان گفت: استاد فریدون شهبازیان از طرف مرکز گسترش به عنوان مشاور موسیقی در کنار پروژه حضور داشتند که حضورشان بسیار مغتنم بود. آقای شهبازیان مطالب و نکاتی را بیان کردند که بیشتر در زمینه دسته بندی موسیقی، نوع و... بود و کمک بسیار زیادی به ما کرد.

«عاموها» تولید مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403071501082
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha