طبخ ۶۰ نوع آش در جشنواره ملی آش ایرانی

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با اشاره به پخت ۶۰ نوع آش در جشنواره ملی آش ایرانی و حضور ۲۰۰ هنرمند در رشته‌های مختلف صنایع دستی کشور در زنجان گفت: ۱۵ استان با آش‌های مختلف در هفدهمین جشنواره ملی آش ایرانی و ۲۰۰ هنرمند صنایع دستی با بیش از ۸۰ رشته در هجدهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی استان زنجان حضور خواهند داشت. 

به گزارش میراث آریا، داریوش نادری در نشست خبری با خبرنگاران در خصوص برگزاری هفدهمین جشنواره ملی آش ایرانی و هجدهمین نمایشگاه ملی صنایع‌دستی که در محل کارخانه کبریت سابق برگزار شد اظهار کرد: در این دوره از جشنواره ۶۰ نوع آش توسط ۱۵ استان طبخ خواهد شد و شرکت‌کنندگانی از استان‌های، کردستان، لرستان، خراسان شمالی، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، اردبیل، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، آذربایجان غربی، فارس، مازندران و زنجان حضور خواهند داشت. 

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان افزود: همچنین در این دوره از جشنواره شرکت‌کنندگانی از سه کشور لبنان، افغانستان و پاکستان نیز حضور خواهند داشت. 

نادری بیان کرد: در این دوره جشنواره انجمن راهنمایان گردشگری استان با برگزاری میز گردشگری کودک به مناسبت روز جهانی کودک حضور دارند و همچنین دوره‌های مختلف آموزشی، دوره عکاسی ویژه برای جوانان و نوجوانان برگزار می‌شود. 

او گفت: روستای هدف گردشگری درسجین به عنوان رویداد ملی در این جشنواره به صورت ویژه معرفی خواهد شد تا بتوانیم به عنوان دهکده جهانی ثبت کنیم. 

نادری به هجدهم دوره نمایشگاه صنایع دستی اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه ۳۱ استان با ۲۰۰ هنرمند حضور دارند و علاوه برآن از شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی نیز در این نمایشگاه حضور دارند که می‌تواند به غنای بیشتر جشنواره کمک کند. 

طبخ ۶۰ نوع آش در جشنواره ملی آش ایرانی


برپایی نمایشگاه صنایع دستی و جشنواره آش باید آورده‌ای برای استان داشته باشد
در ادامه مرتضی شهامی، با بیان اینکه جشنواره آش ایرانی معروف‌ترین و برندشده‌ترین رویدادی گردشگری است که در زنجان برگزار می‌شود گفت: جشنواره آش ایرانی باید اهداف بزرگی را دنبال کند که یکی از این اهداف جذب گردشگر است. 
معاون توسعه و مدیریت منابع استاندار زنجان افزود: این رویداد باید برای استان ثبت شود تا از مزایای آن برای استان استفاده شود و این برنامه صرفا برای مردم شهر زنجان نیست و باید از نقاط مختلف کشور جذب گردشگر داشته باشد. 
او تاکید کرد: برپایی نمایشگاه صنایع دستی و جشنواره آش باید آورده‌ای برای استان داشته باشد، و ضروری است جشنواره به سمت خودکفایی مالی برود و نیاز به حمایت دولتی نداشته باشد. 
شهامی بیان کرد: تلاش می‌کنیم تا امکانات رفاهی بیشتر برای گردشگران از لحاظ وضعیت ترافیکی شهری، پارکینگ و… فراهم کنیم تا گردشگران و مهمانان لحظات خوشی را داشته باشند. 

طبخ ۶۰ نوع آش در جشنواره ملی آش ایرانی


زنجان مقصد گردشگری شده است
اسماعیل موسوی با اشاره به اینکه تا چند سال پیش زنجان بیشتر برای گردشگری معبر بود و مقصد گردشگری محسوب نمی‌شد ادامه داد: اقدامات انجام گرفته موجب شده زنجان اکنون به مقصد گردشگری تبدیل شود و این مهم در اهداف کلان نیز مورد توجه قرار گرفته است. 
معاون خدمات شهری شهرداری زنجان افزود: شهرداری نیز برنامه‌هایی برای تحقق اهداف جشنواره در نظر گرفته که تامین حمل و نقل و فضاسازی و هماهنگی با بازار زنجان برای حضور موثر گردشگران از جمله آن‌هاست. 

او اظهار داشت: با توجه به اینکه چهار شهر زنجان، اردبیل آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی در برگزاری مجمع کلان شهرها حضور داشتند، طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته مقرر شد برای توسعه گردشگری رئیس شورا و شهردار زنجان با حضور در رسانه ملی این استان‌ها جاذبه‌های گردشگری را تبلیغ و اطلاع‌رسانی کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403071501134
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha