بازدید دانش‌آموزان و سالمندان از روستای هدف گردشگری فهرج

به مناسبت گرامیداشت روز روستا و تقارن آن با هفته گردشگری و هفته ملی کودک و نوجوان و همچنین تکریم سالمندان، جمعی از کودکان و نوجوانان و سالمندان یزدی از روستای هدف گردشگری فهرج بازدید کردند.

به‌گزارش میراث‌آریا، امروز ۱۵ مهرماه مصادف با روز ملی روستا جمعی از سالمندان و دانش آموزان از بافت تاریخی روستای هدف گردشگری فهرج، مجموعه شهدای فهرج و مسجد جامع تاریخی روستا بازدید کردند.

در این رویداد که به همت کمیته گردشگری در دسترس، همکاری دهیاری و شورای اسلامی روستا و مشارکت مردم محلی برنامه‌ریزی شده بود، مدیرکل میراث­فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد جمع حاضر را همراهی کرد.

با توجه به مطرح‌شدن روستای هدف گردشگری فهرج به عنوان نامزد پیوستن به روستاهای دهکده جهانی و اهمیت آشنایی کودکان و نوجوانان با ظرفیت‌های گردشگری آن و به منظور فرهنگ‌سازی در خصوص حفظ و نگهداری آثار تاریخی برای این قشر از جامعه، این برنامه برگزار شد.

 دانش آموزان ضمن آشنایی با جاذبه‌های فرهنگی، اجتماعی و تاریخی روستای فهرج، از اقدامات عمرانی انجام شده در این روستا بازدید کردند، سپس به بازارچه محلی روستا رفتند و که با غذاهای محلی از آن‌ها پذیرایی شد.

روستای فهرج بر اساس شاخص‌های جاذبه، زیرساخت، زنجیره ارزش و پایداری روستا، با رتبه ۲ ملی به‌عنوان یکی از ۸ کاندیدای ایران، در پروژه بهترین روستاهای جهانی گردشگری سال ۲۰۲۴ میلادی برای معرفی به سازمان جهانی گردشگری انتخاب شده است و در این راستا اقدامات عمرانی مهمی در روستا در حال انجام است.

زمینه دسترس‌پذیری آسان برای افراد سالمند و دارای معلولیت از دیگر اقدامات اجرایی در این روستاست که ازاین‌رو در رویداد امروز جمعی از سالمندان نیز حضور داشتند.

بازدید دانش‌آموزان و سالمندان از روستای هدف گردشگری فهرج

بازدید دانش‌آموزان و سالمندان از روستای هدف گردشگری فهرج

انتهای پیام/

کد خبر 1403071501136
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha