آغاز عملیات مرمت مقبره مرشد ماهان

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ماهان گفت: اولین فاز مرمت بنای مقبره مرشد ماهان از محل اعتبارات ملی مرمت ابنیه تاریخی ماهان آغاز شد.

به گزارش میراث آریا، امین ماهانی در خصوص مرمت این بنا افزود: عملیات مرمت مقبره مرشد ماهان با تخصیص اعتبار ۱۰ میلیارد ریال، از محل اعتبارات ملی شروع شده است.

مسئول نمایندگی ماهان در ادامه بیان کرد: این فاز مرمت شامل شامل مرمت گنبد، جداره، بندکشی، اندود کاری و استحکام بخشی بنا است . 

او اظهار کرد:  مقبره مرشد مربوط به  اواخر دوره قاجار و ابتدای پهلوی اول بوده  که بصورت یک گنبد چهار طاقی ساخته شده، برای اولین بار در طی ۱۰۰ سال گذشته مرمت می‌شود.

ماهانی اظهار کرد: این بنا که در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده بخشی از مجموعه تاریخی است که شامل گنبد مقبره، کاروانسرا، خانقاه و چند خانه باغ تاریخی در مسیر قنات فرمیتن و کاروان‌های ماهان به بم و جیرفت قرار داشته است.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی ماهان در پایان خاطرنشان کرد: فازهای عملیات بهسازی و ایجاد فضای سبز پیرامونی توسط مشاور تهیه شده که در مراحل تعریف شده بعدی عملیاتی می‌شود، تا بعنوان یک جاذبه گردشگری در ماهان بیش از پیش به گردشگران معرفی و در چرخه توسعه گردشگری این شهر موثر واقع شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403071601145
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha