اجرای ۳ طرح مرمتی در مجموعه جهانی مسجد جامع عتیق اصفهان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در نشست پایگاه جهانی مسجد جامع عتیق اصفهان از تخصیص اعتبار به‌منظور اجرای ۳ طرح مرمتی در مجموعه جهانی مسجد جامع عتیق اصفهان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، امیر کرم‌زاده گفت: مسجد جامع عتیق اصفهان با بیش از ۱۲۸۰ سال قدمت، اولین مسجد جهان اسلام است که در فهرست میراث بشری به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: در طی سال‌های قبل و به‌ویژه در سال ۱۴۰۲ مرمت‌های خوبی در این مسجد انجام‌ شده، لکن به دلیل قدمت بالای این مجموعه تاریخی و مذهبی و همچنین وسعت این مجموعه، نیاز به انجام عملیات‌های مرمتی در بخش‌های مختلف این مسجد همچنان وجود دارد.

او افزود: با توجه به برآوردهای انجام‌ شده در نشست پایگاه جهانی مسجد جامع عتیق اصفهان، ۳۰ میلیارد ریال اعتبار به‌منظور اجرای ۳ عملیات مرمتی شامل مرمت گنبد شبستان خسروی این مسجد تاریخی، همچنین اصلاح سیستم نورپردازی صحن‌های اصلی مسجد و همچنین اجرای مرمت و ایزولاسیون پشت‌بام‌های ضلع غربی مسجد تخصیص پیدا کرد.

کرم‌زاده تصریح کرد: کارشناسان دفتر فنی و همچنین کارشناسان پایگاه، مشغول به تهیه طرح مرمتی برای اجرا در طی چند روز آینده هستند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403071601147
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha