جشنواره ملی آش ایرانی تبدیل به برند گردشگری زنجان شده است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: جشنواره ملی آش ایرانی تبدیل به برند گردشگری زنجان شده است که سالانه بازدیدکنندگان زیادی از ایران و خارج از این جشنواره دیدن می‌کنند.

به‌گزارش میراث آریا، مرتضی صفری در حاشیه بازدید از جشنواره ملی آش ایرانی و نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات زنجان با حضور در برنامه زنده تلویزیونی شبکه اشراق گفت: برای توسعه اقتصادی باید منابع مختلف درآمدی در کشور ایجاد و از وابستگی به نفت رهایی یافت، در این راستا گردشگری و صنایع‌دستی از جمله حوزه‌هایی است که با کمترین سرمایه‌گذاری می‌تواند بازدهی زیادی از نظر اشتغال و کسب درآمد داشته باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: خوشبختانه نیز در سال‌های اخیر حمایت خوبی از این حوزه‌ها انجام شده که نتیجه آن در افزایش تعداد سفرها به استان‌های شمال غرب کشور قابل مشاهده است و بی‌شک در آینده آذربایجان غربی نیز تبدیل به یکی از قطب‌های گردشگری و مسافرپذیر کشور خواهد شد.

او با تبریک به مسئولان زنجان برای برگزاری جشنواره ملی آش ایرانی و نمایشگاه صنایع‌دستی و صوغات در نمایشگاه کاسپین زنجان که باعث ایجاد شور و هیجان در بین مردم شده است، ادامه داد: این نمایشگاه سبک زندگی ایرانی- اسلامی، آداب و رسوم و فرهنگ غنی ایرانی را به مردم شناسانده و از آنها حفاظت می‌کند.

صفری با اشاره به ظرفیت‌های زنجان تصریح کرد: زنجان در تولید برخی صنایع‌دستی از جمله ظروف مسی، چاقوسازی، ملیله‌سازی و ... حرف زیادی برای گفتن دارد در حوزه میراث‌فرهنگی و تاریخی نیز جاذبه‌های زیادی دارد که سالانه مسافران زیادی از آنها بازدید می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403071901418
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha