عزم در ساختار اداری کرمان حمایت از سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری است

گردهمایی فعالان بخش خصوصی گردشگری استان کرمان، با حضور مسئولان ارشد استان برگزار شد.

به گزارش میراث آریا، روز چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳ با حضور محمد مهدی فداکار استاندار، سعید شاهرخی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، شهباز حسن‌پور نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، علی جزینی‌زاده مدیرکل فرودگاه‌های استان، امیر حسن‌زاده معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، سید مهدی طبیب‌زاده رئیس اتاق بازرگانی و جمعی از مسئولان استان و فعالان بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران گردشگری، نشستی حول طرح، گفت‌وگو و بررسی مسائل و چالش‌های بخش خصوصی در این حوزه برگزار شد.

محمد مهدی فداکار استاندار کرمان، در حاشیه این نشست ضمن تاکید بر اهمیت فعال بودن بخش خصوصی در حوزه گردشگری گفت: اطلاع از استان و حوزه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش گردشگری، کمک کننده مسیر توسعه پویای گردشگری استان است.

استاندار کرمان با بیان اینکه گاهاً ساختار اداری سخت و صدور مجوزها دست و پاگیر است، افزود: عزم در ساختار اداری و اجرایی استان، یاری‌رسان سرمایه‌گذاران بوده و باید برای جذب سرمایه از سخت‌گیری به سهل‌گیری روی آوریم.

او در ادامه بیان کرد: حضور گردشگران داخلی و خارجی از هر کجای دنیا، مهم و موثر در تولید ثروت و درآمد برای استان بوده و با دعوت از سفیران کشورها به بهانه رویدادها، همایش‌ها و جشنواره‌ها، گامی در راستای معرفی کرمان برداشته شود.

فداکار با اشاره به اهمیت معرفی استان کرمان در جذب گردشگران اظهار کرد: حضور در نمایشگاه‌های تخصصی ضرورت دارد و در تمام نمایشگاه‌های بین‌المللی داخلی و خارجی، شرکت کنندگان را باید ملزم به برپایی غرفه معرفی گردشگری استان کرد.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: رویدادها و جشنواره‌ها کمک کننده توسعه گردشگری کرمان است. صدور مجوزها بخش رویدادهای گردشگری باید با تشکیل دبیرخانه متمرکز در میراث‌فرهنگی و دعوت از تمام ارکان اجرایی دخیل، به سمت تسریع و تسهیل در صدور مجوز برود.

او در پایان با اشاره به فعال بودن گردشگری زیارت به ویژه در ایام پایان هفته و زیارت مرقد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: باید از ظرفیت گردشگری معنوی و زیارت کرمان استفاده بهتری در توسعه و معرفی گردشگری شود و در کنار آن با معرفی و فروش صنایع‌دستی، با ترویج توانمندی و دارایی کرمان در حوزه صنایع‌دستی به سمت برندسازی و تجاری‌سازی محصولات و تولیدات هنرمندان صنایع‌دستی رفته تا ضمن توسعه پایدار گردشگری، شاهد گسترش توانایی استان در این حوزه نیز باشیم.

گردشگری کرمان در مرجعیت و ارجحیت اقتصادی استان قرار دارد

سعید شاهرخی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان در حاشیه این نشست با تقدیر از اتاق بازرگانی به واسطه حضور و فعالیت موثر در گردشگری استان گفت: برای موفقیت و اثرگذاری بهتر، همگرایی و کار تیمی اهمیت دارد و صنعت گردشگری باید در ارجحیت اقتصادی استان لحاظ شود.

سعید شاهرخی افزود: تداوم اهمیت به گردشگری در طول سال و برگزاری رویدادهای مدون و تقویم‌دار در سطح استان کمک شایانی درحضور گردشگران و توسعه صنعت گردشگری کرمان می‌کند

مدیرکل میراث‌فرهنگی کرمان با اشاره به اهمیت گفت‌وگوی گروه‌های مرجع گردشگری به عنوان نمادی از توسعه این صنعت در استان افزود: جذب سرمایه‌گذار در کنار کیفیت بخشی خدمات برای ایجاد رضایتمندی در گردشگران از برنامه‌های این اداره‌کل بوده تا با ایجاد رضایت در جوامع هدف و مردم کرمان در بهره‌مندی از حضور گردشگران و توسعه مطلوب زیرساخت‌ها، به مطلوب استان در توسعه پایدار و همه جانبه گردشگری استان کرمان برسیم.

او در پایان اظهار کرد: در حوزه اداره‌کل میراث‌فرهنگی کرمان رشد جذب اعتبارات بالای ۲۶۰ درصد در سال با همراهی نهادهای نظارتی و اجرایی، افزایش سهم تسهیلات از ۶ درصد به ۱۲ درصد، صدور بیش از ۶۰ موافقت اصولی از ابتدای سال ۱۴۰۳ نشان دهنده گوشه‌ای از عزم راسخ این اداره‌کل در توسعه پایدار، فراگیر و موثر گردشگری کرمان است.

سرمایه اصلی استان کرمان سرمایه‌گذاران بخش خصوصی هستند

شهباز حسن‌پور نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در این نشست با تشکر از تلاش جهادی و مجدانه اداره‌کل میراث‌فرهنگی در حوزه‌های سه‌گانه انجام ماموریت‌ها گفت: سرمایه اصلی و با ارزش دیار کریمان نیروی انسانی متعهد و متخصص است و سرمایه‌گذارانبخش خصوصی گردشگری دارایی بی‌بدیل و بی‌نظیر استان کرمان هستند.

حسن‌پور در ادامه بیان کرد: حمایت بخش خصوصی با شعار محقق نمی‌شود و همه باید با تمام توان در ارکان اجرایی وارد عمل شده و با تلاش شبانه‌روزی کرمان را به سرمنزل مقصود در بخش توسعه پایدار صنعت گردشگری برسانیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در پایان ضمن تشکر از استاندار کرمان و اتاق بازرگانی که با تمام توان پای کار گردشگری استان حضور دارند خاطرنشان کرد: تنها راه عدالت و توسعه پایدار و توزیع عادلانه ثروت در جامعه گردشگری بوده و رونق گردشگری تضمین کننده درآمدزایی به ویژه در اقتصاد افراد کم‌برخوردار کرمان است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403071901439
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha