قصه قهوه برای کودکان اهوازی روایت شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اهواز گفت: به‌مناسبت هفته ملی کودک، گروه آیینی فرهنگی میسان از اهواز در یکی از مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان حضور یافتند و آیین سنتی قهوه‌خوری عربی را برای کودکان و نوجوانان توصیف کردند.

به‌گزارش میراث‌آریا، زهره پرویزی بیان کرد: همزمان با هفته ملی کودک و در پنجمین روز از این مناسبت که با عنوان «روز کودک و قصه» نامگذاری شده است، گروه فرهنگی، آیینی و هنری میسان باحضور در یکی از مراکز کانون پرورش فکری کودکان اهواز به توصیف و بیان آیین قهوه در قالب قصه قهوه برای کودکان و نوجوانان و همین‌طور اولیا تربیتی پرداختند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اهواز ادامه داد: مرکز شماره ۵ اهواز واقع در بهارستان گلستان با دعوت از اداره میراث‌فرهنگی و فعالان این حوزه، این برنامه را اجرا کرد.

او افزود: در این برنامه، بهنوش بساک‌کاظمی قصه‌گوی بین‌المللی، قصه هفت‌خروس سحر را به شیوه قصه‌گویی مدرن برای بچه‌ها روایت کرد و در ادامه کودکان برای صرف قهوه به موضیفی که در کنار گود قصه‌گویی چیدمان شده بود هدایت و با نشستن درون آن، با قصه‌ی قهوه و تأثیر آن بر زندگی و گفت‌وگو مهمانان و .. آشنا شدند.

پرویزی خاطرنشان کرد: باسم حمادی مدیر گروه فرهنگی آیین میسان نیز باحضور در این رویداد به معرفی این آیین پرکاربرد سنتی پرداخت.

او یادآور شد: هدف از برگزاری چنین برنامه‌هایی، حفظ میراث‌فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری با استفاده از قصه و قصه‌گویی است.

قصه‌گویی سال گذشته به عنوان میراث ناملموس توسط وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ثبت‌ملی شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403072001474
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha