نصب تابلوی معرفی میراث طبیعی در شهرستان قاینات

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاینات از نصب تابلوی معرفی میراث طبیعی در این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، حمید عباس‌زاده روز شنبه ۲۰ مهرماه ۱۴۰۳ بیان کرد: تاکنون نصب شش تابلوی معرفی میراث طبیعی شهرستان قاینات شده و به مرور نصب سایر تابلوها ادامه خواهد یافت.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاینات افزود: از محل اعتبارات شهرستان، نصب سه تابلوی معرفی درختان کهنسال سروهای روستای مهمویی، سروهای روستای خونیک گدار و بنه بنا و بقعه تاریخی بوذرجمهر انجام شد. قبلا نیز تعداد سه تابلوی معرفی در دشت بیاض و روستاهای زول و مزدآباد نصب شده است.

او گفت: بیش از ۲۰ اثر طبیعی در شهرستان قاینات به ثبت رسیده که عمدتا شامل چنار، سرو، شاتوت، بید و بنه است که سن قدیمی‌ترین درخت به بیش از هزار سال می‌رسد.

عباس‌زاده بیان کرد: یکی از اقداماتی که در مورد معرفی آثار تاریخی، طبیعی و جاذبه‌های گردشگری می‌توان انجام داد، نصب تابلوی معرفی اثر برای آشنایی بازدیدکنندگان و وقوف ایشان بر ارزش طبیعی و قدمت اثر است.

او ادامه داد: درختان کهنسال با پشت سر گذاشتن دوران مختلف و جان به در بردن از حوادث و اتفاقات سده‌ها، به عنوان میراث طبیعی و منبعی از اطلاعات ژنتیکی هستند که اهمیت محافظت از آن را برای تداوم ژنتیکی را به ما گوشزد می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403072101499
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha