مدارس بلااستفاده استان گیلان «بوتیک هتل» می شوند

شرکت توسعه گردشگری ایران طی تفاهمنامه ای که با اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل میراث فرهنگی استان گیلان امضاءکرده، مدارس بلااستفاده استان گیلان را به «بوتیک هتل» تبدیل می کند.

یاسین محمدی معاون توسعه سرمایه‌گذاری، امور شرکت‌ها و مجامع شرکت توسعه گردشگری ایران در گفت وگو با خبرنگار میراث آریا گفت: به تازگی تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه ای با اداره کل آموزش و پروروش و اداره کل میراث فرهنگی استان گیلان با موضوع همکاری مشترک در سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از مدارس بلااستفاده استان گیلان امضاء کرده ایم.

وی ادامه داد: طبق این تفاهم نامه که با حضور محمدحسین رمضانی مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان امضاء شد، قرار است مدارس بلااستفاده استان شناسایی و در اختیار شرکت توسعه گردشگری ایران برای بهره برداری قرار گیرند. 

مدارس بلااستفاده استان گیلان «بوتیک هتل» می شوند

محمدی تاکید کرد: همان طور که می دانیم استان گیلان از جمله استان های مهمان پذیر ایران است که در مقاطع مختلف سال با حضور پررنگ گردشگران مواجه می شود و در همین راستا تصمیم گرفته شد تا مدارسی که در بخش های مختلف استان به دلایل مختلف بلااستفاده مانده اند، شناسایی و در اختیار شرکت توسعه گردشگری ایران قرار بگیرند تا با بهبود زیرساخت ها و به روزرسانی ساختمان ها و همچنین توجه ویژه به میراث فرهنگی و  صنایع دستی استان تبدیل به بوتیک هتل شوند و  از آنها جهت حضور گردشگران استفاده شود.

معاون توسعه سرمایه گذاری، امور شرکت ها و مجامع شرکت توسعه گردشگری ایران، در پایان گفت: شرکت توسعه گردشگری ایران این پروژه را به صورت پایلوت در استان گیلان اجرا خواهد کرد و به‌تدریج در استان‌های دیگر هم طرح تبدیل مدارس بلااستفاده روستایی به بوتیک‌هتل اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403072101537
دبیر مریم فیروزفر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha