خراسان شمالی ظرفیت بالایی برای پیشرفت در حوزه‌های مختلف دارد

استاندار خراسان شمالی در همایش و نمایشگاه کارآفرینی تکام خراسان شمالی در شهرستان اسفراین گفت: خراسان شمالی استانی روبه‌توسعه است و زیرساخت‌های لازم برای پیشرفت و توسعه در تمام حوزه‌ها را دارد.

به گزارش میراث آریا، محمدرضا حسین‌نژاد روز پنجشنبه ۱۹ مهرماه ۱۴۰۳ در همایش و نمایشگاه کارآفرینی تکام خراسان شمالی، یکی از موضوعات مهم برای توسعه و تأمین زیرساخت‌ها را توجه به حوزه آب دانست و افزود: کاهش بارندگی‌ها و شرایط خاص سدها انگیزه ما را در پیشبرد پروژه‌های حوزه آب بیشتر کرد.

استاندار خراسان شمالی افزود: در دولت شهید رئیسی ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای علاج‌بخشی سد بیدواز تخصیص یافت و این سد افتتاح شد و سد گلمندره نیز به مرحله آبگیری رسید.

حسین‌نژاد خاطرنشان کرد: هدف‌گذاری ما در حوزه برق این بود که در کنار انرژی موجود از انرژی‌های پاک هم استفاده کنیم که در قدم نخست، اولین مزرعه پنل خورشیدی تولید برق در شهر غلامان افتتاح شد تا در قدم‌های بعدی در مناطق مستعد اسفراین و جاجرم نیز استفاده شود.

او تصریح کرد: انتقال پساب بجنورد به پتروشیمی و تکمیل شبکه جمع‌آوری فاضلاب را هم مورد پیگیری قرار دادیم.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه ۱۳ زنجیره ارزش را در ابعاد مختلف شناسایی کرده‌ایم، افزود: برای توسعه زنجیره ارزش به ۲۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا در بحث اشتغال مؤثر واقع شود.

حسین‌نژاد به اهمیت حوزه صادرات نیز اشاره کرد و گفت: سهمیه صادرات ما در سال ۱۴۰۲؛ ۱۰۰ میلیون دلار بود؛ اما در عمل ۱۵۲ میلیون دلار صادرات انجام شد. همچنین سومین استان کشور در اتمام اجرای فیبر نوری هستیم.

او هدف‌گذاری بعدی استان را شناسایی صنایع راکد عنوان کرد و افزود: ۱۵۷ واحد راکد از سال ۱۴۰۰ احیا شده‌اند و این در حالی است که برای ۱۲۴۶ نفر اشتغال ایجاد شده است ضمن اینکه برای صنایع نیمه‌فعال هم ظرفیت اسمی را افزایش دادیم. همچنین پیگیری برای توسعه فرودگاه و افرایش پروازها به‌صورت روزانه در حال انجام است.

همایش و نمایشگاه کارآفرینی تکام خراسان شمالی رویدادی بزرگ در شهرستان اسفراین برای علاقه‌مندان در حوزه کارآفرینی و اشتغال‌زایی در حوزه‌های مختلف باهدف حمایت از فعالیت‌های اشتغال‌آفرین خرد و کلان در اسفراین با حضور کارآفرینان استان، مدیران صنایع خرد، متوسط و کلان و مسئولان کشوری، مدیران استانی بومی و محلی و مجمع نمایندگان استان برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403072101542
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha