حمایت ویژه از احیاگران بناهای تاریخی

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ادامه سفر خود به محور شرق شهرستان اصفهان، از شهر تاریخی هرند و روستای هدف گردشگری قهی بازدید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا، علی دارابی امروز یکشنبه 22 مهرماه 1403 در حاشیه بازدید از شهر تاریخی هرند و روستای هدف گردشگری قهی گفت: در شهرستان تاریخی و منحصربه‌فرد هرند و در امتداد زاینده‌رود، بیش از ۱۶۰ اثر تاریخی وجود دارد که ۶۳ اثر آن در فهرست میراث‌فرهنگی کشور به ثبت رسیده، لذا همگی باید تلاش کنیم تا از این مواریث ارزشمند منطقه حفاظت کنیم.

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور ادامه داد: با توجه به تفاهم‌های انجام‌شده میان وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و بانک مرکزی که در سال گذشته انجام شد، از آمادگی لازم برای حمایت ویژه از احیاگران بناهای تاریخی با ارائه تسهیلات ویژه برخورداریم.

معاون میراث‌فرهنگی کشور در سفر به شهر هرند از خانه‌های تاریخی، آب‌انبار، بازار و بازار تاریخی این شهر بازدید و همچنین در روستای هدف گردشگری قهی نیز از مسجد جامع تاریخی این روستا، بافت تاریخی، آب‌انبارها و خانه‌های تاریخی روستا بازدید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403072201627
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha